Uppblåsbar flytväst rena dödsfällan!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Uppblåsbar flytväst rena dödsfällan!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Uppblåsbar flytväst rena dödsfällan!!

    Satt just å kollade på Nyhetsmorgon på TV4 där dem visade ett inslag från praktiskt båtägande.

    http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fl...kläder-2437359


    Var bara tvungen å dela här då jag vet att det mer eller mindre är standard västen för oss fiskare

  • #2
    Smile gubben i rubriken skall självklart inte vara där, måste ha kommit åt något på mobilen

    Kommentera


    • #3
      Ja det där såg inte så bra ut. Vore tråkigt att behöva plocka fram en riktig räddningsväst då de är så osmidiga när vanlig jacka används under de kalla årstiderna. Om nu detta stämmer att det är standard att endast prova på person i badkläder, gäller det då alla typer av flytplagg undrar jag direkt? Hoppas tillverkarna tar sitt ansvar och ser över detta problem.

      Kommentera


      • #4
        Där ser man! Man lär sig något nytt varje dag. Annars så känns dom ju praktiska eftersom dom är så små.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

        Kommentera


        • #5
          Man får ju hoppas att det blir en uppföljning på det där o att nån tillverkare vågar svara.

          Kommentera


          • #6
            Man får bära tunga skor...

            Kommentera


            • #7
              Jättebra att du lägger upp detta inslag. Jag tror det finns en övertro på vad olika flytvästar kan göra. Det är bara räddningsvästarna som vänder dig på rätt håll med ansiktet uppåt. Alla seglarvästar, kajakvästar, jollevästar, uppblåsbara västar mm och för all del naturligtvis all alla flytoveraller ockås hjälper dig att flyta men inte att vända dig på rätt håll. Som alltid gäller det att vara försiktig på sjön.

              Jag måste dock säga att inslaget och ffa TV4:s rubrik på inslaget är effektsökeri. Alla nyheter ska säljas med död, farligt och skräck så det blir lite mer dramatiskt.

              Kanon att man gör testet och informerar så man undviker övertro på västarna och alla andra flythjälpar. Kanon att du lägger ut länken här - TACK! Jag är SÅ trött på nyheternas dramaturgi...
              www.fiskefuralle.se

              Välkommen in på en titt!

              Kommentera


              • #8
                Dösfälla, snälla, bra att bli påmind att om varför jag inte tittar på tv4 nyheterna...

                Men vist det är bra att veta att västens förmåga att vända en påverkas rejält av vad man har på sig. Men vanliga räddningsvästar är ju så otympliga att man inte har på dem jämt, en väst som man inte har på sig är ju helt värdelös.

                Kommentera


                • #9
                  Ett flytdon oavsett slag måste ju vara mycket bättre än inget alls?

                  Kommentera


                  • #10
                    Vad hjälper det med en flytväst som inte vänder dig när du är medvetslös ? Eller en som är otymplig och vänder dig? Lätt beslut tycker jag iaf !

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 590 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X