Det är ju i första hand flugfiske man pratar om i uppropet och yrkesverksamhet som helt och hållet bedrivs som c&r. Flugfiske som bedrivs som de här herrarna vill slutar i krashade bestånd på många ställen. MEN ett "kryphål" har man byggt in så att även dessa puritaner kan fiska på annat än fiskpinneharr någon gång ibland och deras hjältar i Idsjöströmmen kan försörja sig enbart på c&r, "man måste ju respektera lokala föreskrifter om c&r"...
Jag håller med dom om att 100% c&r är fel. I alla fall om man ser till en hel säsong, enstaka gös, öring, regnbåge, röding, lax eller vad man tycker om för det egna matbordet måste vara ok. Själv ligger jag väl på drygt 99,5% c&r och det tycker jag är en jäkla skillnad mot 100%.
Jag håller med dom om att 100% c&r är fel. I alla fall om man ser till en hel säsong, enstaka gös, öring, regnbåge, röding, lax eller vad man tycker om för det egna matbordet måste vara ok. Själv ligger jag väl på drygt 99,5% c&r och det tycker jag är en jäkla skillnad mot 100%.
Med sommaren kommer myggen, och med myggen kommer harren.
Kommentera