Guide/sällskap/kompis till havsöring på ostkusten mellan Stockholm och älvkarleby. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Guide/sällskap/kompis till havsöring på ostkusten mellan Stockholm och älvkarleby.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Guide/sällskap/kompis till havsöring på ostkusten mellan Stockholm och älvkarleby.

    Tja!

    Känner att det är dags att utvecklas lite inom mitt fiske och att börja köra lite öring på kusten är något som låter väldigt intressant. Dock är det ju då så att jag har ingen aning om vart eller hur man ska fiska, går väl att läsa sig till en del men känns dock väldigt osäkert att sätta sig i bilen från Uppsala och fiska på måfå och bara vara allmänt vilse i fisket.
    Så skulle gärna följa med någon lite mer erfaren ut på en tur någon gång bara för att kunna få detta fiske presenterat och utövat i praktiken, mest för att se vad det handlar om.
    Begär ju absolut inte att någon ska visa sina smultronställen och öppna upp sig med alla sina hemligheter men bara visa ett okej fiskeområde och lära ut lite teknik och enklare tankegång.
    Fiskar gärna fluga har en klass 8 och antar att det funkar bra? Spinnutrustning går också att lösa om det skulle vara så.

    Så känner du för att ha med dig lite sällskap ut nån tur framöver så är det bara höra av sig via pm.
    Det går ju självklart bra att dela med sig av några små tips här i tråden också.
    Mvh Johan

Foton

Collapse

  • Newborn
    Svar till Värde?
    av Newborn
    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
    2024-01-13, 20:31
  • Knox88
    Värde på spön ?
    av Knox88
    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
    2023-08-13, 11:49
  • Backslag
    Svar till Cisco Kid, mindre
    av Backslag
    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
    2023-09-03, 20:16

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
15 svar
4 563 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
63 svar
13 327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
16 svar
1 454 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 317 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
20 svar
25 557 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X