Mörtstuga på sommaren? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtstuga på sommaren?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

    Det går ju att äta kräftor också!
    Jo, men problemet var att bondens dotter och jag vittjade stugan tillsammans. Vi hade ett par ståndkrokar som vi vittjade på hemväg från skolbussen, och då tog vi agn i stugan. Dety var liksom inte läge att att rafsa ner skaldjuren i skolväskan när hon var med...

    P.

    P.S. Största ståndkroksgäddan vägde fem kilo. Men idag skulle jag inte sätta ståndkrok - det är en smula barbariskt, även om vittjningen var spännande när man såg att reven gått ut från klykan.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Capsizer 2 Visa inlägg

      Jo, men problemet var att bondens dotter och jag vittjade stugan tillsammans. Vi hade ett par ståndkrokar som vi vittjade på hemväg från skolbussen, och då tog vi agn i stugan. Dety var liksom inte läge att att rafsa ner skaldjuren i skolväskan när hon var med...

      P.

      P.S. Största ståndkroksgäddan vägde fem kilo. Men idag skulle jag inte sätta ståndkrok - det är en smula barbariskt, även om vittjningen var spännande när man såg att reven gått ut från klykan.
      Haha! Ja, då förstår jag! Det var liksom inte läge! Hon kunde ha fjäskat för dig om du var hennes lärare i något ämne.
      Click image for larger version

Name:	ladda ned.jpg
Views:	304
Size:	10,2 KB
ID:	2559512
      Ok! Jag har också varit med kille och vittjat ståndkrokar och fått fina gäddor runt 6-7 kg som störst.
      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


      /Stefan

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

        Haha! Ja, då förstår jag! Det var liksom inte läge! Hon kunde ha fjäskat för dig om du var hennes lärare i något ämne.
        Click image for larger version  Name:	ladda ned.jpg Views:	44 Size:	10,2 KB ID:	2559512
        Ok! Jag har också varit med kille och vittjat ståndkrokar och fått fina gäddor runt 6-7 kg som störst.
        Jag gick i nian, hon i åttan. Det var långt innan jag hade egna elever - och min dåvarande omgivning tänkte sig nog inte mig som lärare. Då gällde jag mest som flitig metare och kreativ fixare.

        F.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Capsizer 2 Visa inlägg
          Jag gick i nian, hon i åttan. Det var långt innan jag hade egna elever - och min dåvarande omgivning tänkte sig nog inte mig som lärare. Då gällde jag mest som flitig metare och kreativ fixare.

          F.
          Se där ja!
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 576 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 585 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 329 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 573 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X