12,6kg gösen, rekordregistrerad! Hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

12,6kg gösen, rekordregistrerad! Hur?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 12,6kg gösen, rekordregistrerad! Hur?

    Hur kan denna påstådda 12,6kg gös bli registrerad som rekordfisk på fiskejournalen och ha chans till drömresan? Det står klart i reglerna att fångsten skall bevittnas av en person, men denna gös var tydligen inte bevittnad av någon. Skulle vara skoj att se fler bilder mot en mätbräda till exempel, inte bara en halvdan bild där gösen hålls fram.

    Är det verkligen någon som tror på att denna fisk verkligen var på 12,6kg? Eller är det så att det är drömresan hägrar?

  • #2
    Jag tycker bilden inte gav ett 12,6kg intryck. Det verkar lite luddigt. Borde ha dokumenterats bättre men det hanns kanske inte med i stunden.
    "Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
    Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com

    Kommentera


    • #3
      reglerna...http://tavling.fiskejournalen.se/recordfisken/regler/

      det enda man eventuellt skulle kunna ställa sig frågande till i reglerna, om tidigare uppgifter stämmer, är väl denna mening...

      " Vägningen ska ske på stabilt underlag och ska styrkas av minst en vid vägningen närvarande person."
      Senast ändrad av byggarn; 2014-05-18, 21:11.
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        Jag skiter igentligen i det men jag finner det lite konstigt.
        Han sa att det va mycket svårt å parkera på ekon pga kraftig blåst.
        Å väga en stor fisk i en båt å få till en bra exakt vägning när de blåser e fan inte lätt.

        Men va vet jag.

        Kommentera


        • #5
          Kolla hans händer på bilden dom är försvinnande små om du jämför hur hög fisken är. En helt sjuk gös ! Finns ganska mkt bra referenser i bilden så inget snack om att de är en stört stor fisk. Alla är inte rekord horor som sätter sin egen stjärnglans och bekräftelse först. All heder för att han inte börja fjanta runt med att ringa in folk för att vittna och fotografera och istället gjorde en skonsam återutsättning ,

          Kommentera


          • #6
            Fin Gös men jag gillar inte metoden han tar den på.
            Hade nån fått den på angeldon som är 100 gånger svårare hade det inte gillts.Fast redskap kallar dom det för men utrustning är för billigt. Det blir inte tävling på likadana villkor då vanligt folk som måste betala sina grejer själv inte har en chans mot heltidssponrade proffs som fiskar 5 dar i veckan.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
              Fin Gös men jag gillar inte metoden han tar den på.
              Hade nån fått den på angeldon som är 100 gånger svårare hade det inte gillts.Fast redskap kallar dom det för men utrustning är för billigt. Det blir inte tävling på likadana villkor då vanligt folk som måste betala sina grejer själv inte har en chans mot heltidssponrade proffs som fiskar 5 dar i veckan.
              Att ta rekordfisk är väk ingen tävling? Det är ju inte så att många andra lyckats ta rekordgösar senaste åren.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Fin Gös men jag gillar inte metoden han tar den på.
                Hade nån fått den på angeldon som är 100 gånger svårare hade det inte gillts.Fast redskap kallar dom det för men utrustning är för billigt. Det blir inte tävling på likadana villkor då vanligt folk som måste betala sina grejer själv inte har en chans mot heltidssponrade proffs som fiskar 5 dar i veckan.
                Är Kalle som vart på Biltema och köpt ett kit och spenderar två timmar vid sommarstugan mer värd en rekord Gös(?) än någon som lever dag in och ut för fisket?

                Förstår inte riktigt ditt resonemang förutom att det osar avundsjuka.

                Kommentera


                • #9
                  Stod ju att den inte blev godkänd

                  "Gösen passerar även Hans Johanssons gällande svenska rekord på 12,007 kilo, men Henrik Bloms fångst uppfyller ej de kontrollregler som krävs för att fångsten ska kunna registreras som svenskt rekord."
                  http://fjallfisket.blogspot.se/

                  Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                    Kolla hans händer på bilden dom är försvinnande små om du jämför hur hög fisken är. En helt sjuk gös ! Finns ganska mkt bra referenser i bilden så inget snack om att de är en stört stor fisk.
                    Ja det är en riktigt stor och fet gös men är den på 12,6?

                    Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                    Alla är inte rekord horor som sätter sin egen stjärnglans och bekräftelse först.
                    Var det därför han registrerade den som rekordgös för att eventuellt ha chansen att få en drömresa? :P

                    Ursprungligen postat av JiBbR Visa inlägg
                    och istället gjorde en skonsam återutsättning
                    Hur skonsam den utsättningen blev får vi aldrig veta. Jag tycker det syns klart och tydligt att den blöder från gälarna. Sen vet inte jag fakta men ljög han om att han skurit sig på fingret när han tog upp fisken kan han lika gärna ljugit om vikten...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 587 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 604 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 336 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X