Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Powerbait förbjudit
Collapse
X
-
Vet inte om jag har rätt ! Ställer mest frågor och vad jag tror så är Powerbait, Berkleys namn på smak- och luktsatta beten. Och detta kan finnas i form av jiggar, maskar, pärlor, deg, spray mm. Men är väldigt osäker på detta. Vad dom som förbjudit powerbait menar blir då också självklart väldigt otydligt. Får man tex använda vanlig jigg bara den inte är av powerbait typ ?Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
-
Powerbait (pastan) och power eggs, vilka lär vara de former av powerbait man stöter på vid P&T-vattnet, om inget ändrats senaste åren, är biologiskt nedbrytbart enligt Berkley. Pastan är till 92% biologiskt nedbrytbar enligt basspro's info. Googla powerbait och biodegradable om ni vill fördjupa er, det vill inte jag.
Kommentera
-
Har aldrig någonsin upplevt att powerbait levererar bättre än mask, har kört de sida vid sida många gånger och de väljer masken 9/10 gånger i mina extremt vetenskapliga test.-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
Fiskar man passivt (metar på en fläck) är mask överlägset. Men fiskar man över stora ytor med Dropshot är Gulp väldigt effektivt och det håller. Masken är stendöd hängande efter två-tre kast om man fiskar aktivt. Gulpen kan du använda på nästa fiskerunda igen.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggHåller fullständigt med dig.
Jag tycker inte det går jämföra, för det är två olika fisketekniker i mina ögon.
Kommentera
-
Haha precis, jag kommer fortsätta fiska med gummibeten till de flyter runder döda fiskar med gummibeten i sig.Ursprungligen postat av Jocce_Tralla Visa inläggDåså hörrni, kan vi fortsätta att fiska helt utan att ifrågasätta.
Snöhästs forskning visar att inget är skadligt eller farligt.
(Japp, det var ironi och sarkasm.)
Är de inte bättre att folk tar reda på fakta istället om detta är något folk är så extremt oroliga för?? För mig är nog ett gummibete på tvären världens minsta problem...
Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Hos oss på Herrestadsfjället i Uddevalla har vi en sjö som det endast är tillåtet med flugfiske. Per definition. Det måste ju finnas en gräns någonstans. Om det satt folk med sina "meten" ute i vattnet skulle jag som tillsynsman inte ha tid till något annat än att kolla dessa revar. Huga!Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggI P&T vatten är det tillåtet att flugfiska men man får inte ha flugan som upphängare och köra med plastkula-
Tycker dom man metar tack vare plastkulan eller ?
Jag har sett fiskare som agnat på powerbait på flugan, på en för övrigt helt vanlig flugfiskeutrustning. Hur ska jag definiera den typen av fiske? Jo, att det inte är en tillåten metod, då det mer faller under mete. Blev kanske lite OT, sorry!
Lasse J
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 254 visningar