Eller kanske sista fisken med wobbler för i år?
Fick en utlekt öring på knappt 35cm och en blank nystigen på 61cm (2,3kg) vid dagens förmiddagsfiske med wobblern.
Den blanka var det häftigaste jag varit med om på länge då den stack nedström med ganska mycket lina och det kändes som jag inte hade en chans. Men försökte vara kall och inte ställa om slirbromsen utan låta den den ta lina och bara och hoppas att den inte skulle fastna i något rat i ån. Så småningom kom den ur strömmen och började närma sig, men utan håv tänkte jag att det här blir den häftigaste jag tappat i år. Efter mycket adrenalin fick jag in den till stranden och händerna under och kunde häva upp den på land. Fungerar hyfsat när man har handskar som inte blir lika hala som bara händer. Då jag nu fått öring i stort sett varje dag jag gått med spöt vid ån, så har jag bestämt mig för att försöka göra en ordentlig satsning på att ta en på fluga, det måste gå.
Så åkte förbi Fiskebiten och köpte ny rulle, lina, tafs m.m då de ändå hade rea :o)
Så framöver, tills isen lägger sig eller jag blir alldeles galen, tänker jag försöka få upp en nystigen havsöring på en av de rekommenderade tubflugorna.
En bild på dagen öring så ni förstår vilken darr jag hade.

PerN
Fick en utlekt öring på knappt 35cm och en blank nystigen på 61cm (2,3kg) vid dagens förmiddagsfiske med wobblern.
Den blanka var det häftigaste jag varit med om på länge då den stack nedström med ganska mycket lina och det kändes som jag inte hade en chans. Men försökte vara kall och inte ställa om slirbromsen utan låta den den ta lina och bara och hoppas att den inte skulle fastna i något rat i ån. Så småningom kom den ur strömmen och började närma sig, men utan håv tänkte jag att det här blir den häftigaste jag tappat i år. Efter mycket adrenalin fick jag in den till stranden och händerna under och kunde häva upp den på land. Fungerar hyfsat när man har handskar som inte blir lika hala som bara händer. Då jag nu fått öring i stort sett varje dag jag gått med spöt vid ån, så har jag bestämt mig för att försöka göra en ordentlig satsning på att ta en på fluga, det måste gå.
Så åkte förbi Fiskebiten och köpte ny rulle, lina, tafs m.m då de ändå hade rea :o)
Så framöver, tills isen lägger sig eller jag blir alldeles galen, tänker jag försöka få upp en nystigen havsöring på en av de rekommenderade tubflugorna.
En bild på dagen öring så ni förstår vilken darr jag hade.
PerN
Kommentera