Tjenare alla.
Jag har aldrig fångat eller försökt fiska gös tidigare.
Men nu när kvällarna är mörka och tråkiga och gäddan och abborren sover funderar ja på att åka ut i grann sjöarna mjörn eller anten.
Ja åter igen är inget ekolod inköpt ännu men på g.
Trolling eller mete är det som gäller men då avsaknad av lod är som det är tror jag trolling är det bästa sättet. Eller kanske slänga gummi beten?
Har läst lite om höst vinter fiske efter gös tisigare och om jag förstått rätt går dom djupt vid grynnor och djupbranter vid dom djupaste ställerna av sjön.
Iövrigt lite fart beten tider sedan är väl att trycket skall varit stabilt ett par dagar i rad helst.
Ja allt och idéer är välkommet gärna om någon som kanske bedriver lite fiske i sjöarna kanske
Tack på förhand.
Jag har aldrig fångat eller försökt fiska gös tidigare.
Men nu när kvällarna är mörka och tråkiga och gäddan och abborren sover funderar ja på att åka ut i grann sjöarna mjörn eller anten.
Ja åter igen är inget ekolod inköpt ännu men på g.
Trolling eller mete är det som gäller men då avsaknad av lod är som det är tror jag trolling är det bästa sättet. Eller kanske slänga gummi beten?
Har läst lite om höst vinter fiske efter gös tisigare och om jag förstått rätt går dom djupt vid grynnor och djupbranter vid dom djupaste ställerna av sjön.
Iövrigt lite fart beten tider sedan är väl att trycket skall varit stabilt ett par dagar i rad helst.
Ja allt och idéer är välkommet gärna om någon som kanske bedriver lite fiske i sjöarna kanske
Tack på förhand.
Kommentera