Prenumerera på drag, få hem en låda varje månad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Prenumerera på drag, få hem en låda varje månad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Prenumerera på drag, få hem en låda varje månad

    I USA finns det en del företag som erbjuder prenumerationslådor med drag. Tanken är att man varje månad får en låda hemskickad med ett urval av drag värda en viss summa. Varje månad får man olika drag i lådan och det kan vara allt från grodor, jiggar och wobblers till doftspray, jigghuvuden och dropshotkrokar. Lådan möjliggör för kunden att pröva produkter som man annars inte skulle provat, samt för tillverkare och butiker att göra reklam för sina produkter. Ett exempel är Myster Tackle Box, de tar 15USD per månad och lådans innehåll är värt 23-27USD. Man får även möjlighet att bestämma vilken typ av fiske man bedriver (artbaserat eller salt/sötvatten).

    Nu är frågan denna; hur intressant skulle detta vara i sverige? Skulle ni kunna tänka er att göra en prenumeration på ca 150-200kr per månad och få hem en låda varje månad med en blandning drag och prylar? Hur skulle ni isåfall vilja att lådorna var uppbyggda? Helt blandade eller baserade på fiskart? Och slutligen, vad skulle ni isåfall kunna tänka er att betala varje månad?

    Tanken är att, om intresset finns, skapa en dialog med någon av de stora fiskebutikerna och försöka övertala dom att erbjuda en sådan prenumeration.

    Här är en video på Flukemaster; varje månad får han en MysteryTackleBox och gör en video där han presenterar innehållet och gör en utmaning där han måste fånga en fisk på varenda drag som följer med i boxen.

  • #2
    Grym idé! Artbaserat skulle vara bra så man inte får karp grejer när man vill fiska gädda Tror att de flesta butikerna skulle vara på om det är lite reklam för dem också!
    DEN SOM INTE FISKAR, LEVER INTE

    Kommentera


    • #3
      Jag har kollat in Myster Tackle Box och älskar idén! Hade lätt varit prenumerant om det fanns här.

      Jag vill ha ganska stor variation då jag själv lätt fastnar i en komfortzon. Så kanske en predatorlåda, ädelfisk, saltvatten och mete?
      Instagram: Zenfisherman

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Motorgoat Visa inlägg
        Jag har kollat in Myster Tackle Box och älskar idén! Hade lätt varit prenumerant om det fanns här.

        Jag vill ha ganska stor variation då jag själv lätt fastnar i en komfortzon. Så kanske en predatorlåda, ädelfisk, saltvatten och mete?
        Aa det diggar jag!
        DEN SOM INTE FISKAR, LEVER INTE

        Kommentera


        • #5
          tror man skulle sitta med ännu fler beten man inte använder med en sådan prenumeration Nej, jag vill nog fortsätta välja mina beten själv...
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #6
            Betala 200kr för drag man kanske kommer att använda? Då betalar jag hellre 200kr för drag jag garanterat kommer att använda. Man ska inte förvänta sig få 4st SZ beten och lina varje månad för 200kr.
            Senast ändrad av Leon; 2015-07-03, 20:52.

            Kommentera


            • #7
              tror inte det blir problem med att få handlare med på iden i alla fall...ett ypperligt tillfälle för dom att bli av med sånt som
              annars hamnar i den där stora korgen/lådan precis vid kassan med extraextrapriser...
              Never let your memories be greater then your dreams...

              I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

              Kommentera


              • #8
                Jag kunde lätt tänk mig en sån lådejävel... Skulle dock varit nice å kunde välja mer exakt vilken fisk istället för "predator" fisk, för där tillhör mer elr mindre alla fiskar förutom gräsätare... Men lådor med tex, gös, gädda, borre, lax, hö och gräsätare osv... Skulle varit nice.
                Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

                Kommentera


                • #9
                  Nä, med fri frakt och bra sortiment blir det ändå en box från Dogger.se ibland utan mysterium vad de innehåller.

                  Allt här i världen går ut på pengar så chansen att jag för 200:- blir positivt överraskad vad gäller färg, form, kvalité och mängd på beten är nog liten.
                  Alumacraft så klart!

                  Kommentera


                  • #10
                    Valid points ni som är kritiska mot iden, förstår er tanke och måste ju hålla med; man lägger hellre 200kr på drag som man VET kommer användas. Tanken är dock att bredda vyerna och de som är intresserade av lådorna är ju oftast intresserade dels för överraskningens skull men också till stor del för att få testa så många olika saker som möjligt. Det blir väl två olika typer av fiskare, dels de som är mer specifika i vad de vill ha och inte vill lägga pengar på annat, och på andra sidan av spektrat de fiskare som gärna lägger 150-200kr per månad för att få ha lite kul och testa nytt.

                    Sen så ligger det ju självklart i leverantörens händer att säkerställa hur bra det faktiskt blir; om butiken väljer att skicka ut skitet som annars skulle läggas i 3-för-50kr-korgen så är det ju ganska självklart att det kommer floppa. Om butiken istället faktiskt skickar ut sjyssta grejer så kan det bli riktigt bra.
                    Senast ändrad av Doc.; 2015-07-03, 22:58.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 584 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 604 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 335 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 577 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X