Jiggväska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggväska

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jiggväska

    Jag skulle vilja ha tips om en bra jiggväska. En förvaring som jag kan plocka med när jag jiggar abborre eller gös. Ska rymmas en rejäl bunt jigg, jiggskaller och lite diverse.

    Är det någon av er som är lite extra nöjd över er väska eller box som ni kan tipsa mig om?


    Tack för er tid och alla bra svar!
    <*)))>< <*)))>< <*)))><
    Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

  • #2
    Jag har en Gunki hand bag. http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-hand-bag.html

    Väldigt praktisk och lätt att få med. Som rigwallet på 2 sidor så använder en att ha zipperbags med jiggar och andra till dropshot, carolinariggar mm och boxen till skallar och wobblers sen finns det små innerfack där jag lägger fluorocarbon och mindre tillbehör.

    Använt den i ett år nu och den är fortfarande i mycket fint skick trotts allt slit. Lagt till en karbinhake för att hänga verktyg i också.
    Instagram: Zenfisherman

    Kommentera


    • #3
      Jag har två olika väskor för ändamålet: Westin Vertical Master och Berkley Powerbait som rymmer 4 st 3700. Westinväskan är robust i konstruktionen och har flera praktiska fack och sväljer sjukt med grejer. Problemet är att den blir tung som fan när lådorna är smäckfulla med jigg och skallar. Berkleyväskan rymmer också mycket prylar men är lite smidigare för "run and gun-fiske". Berkleyväskan är dessutom ganska billig och enligt mig väldigt prisvärd.

      Kommentera


      • #4
        finns en beteslåda som e helt sjukt grym för jiggar som sväljer så jävla mycket trots att den har typ samma formfaktor som en 3700. det är denna http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...700-guide.html

        Den har 2 våningar så man kan pressa in så jäkla mycket i den. Jag har en och det e löjligt vad man får plats med i olika färger och modeller

        Kommentera


        • #5
          Någon som har erfarenhet av väskan från Savage Gear, den med foam och "genomskinlig plast på ytterfacken"?
          <*)))>< <*)))>< <*)))><
          Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 320 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 454 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 317 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 553 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X