13.2 kg gädda uppspikad som trofé. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

13.2 kg gädda uppspikad som trofé.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 13.2 kg gädda uppspikad som trofé.

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/go...cle23310254.ab

    Glädjen från min sida till hans fångst försvann helt när jag läste att de tog kål på gäddan bara för att kunna spika upp den på väggen. Förstå om dem lät den leva och pojken kunde växa upp med att fiska den gäddans ungar.
    Somebody just back of you while you are fishing is as bad as someone looking over your shoulder while you write a letter to your girl.

    /Ernest Hemingway

  • #2
    undrade hur lång tid det skulle ta innan detta hamnade på fiskesnack.

    Kommentera


    • #3
      fyfan vilka idioter...
      syftar på citatet "det är inte så hemskt som det låter, vi skar bort huvudet för att hänga på väggen, resten slängde vi till havsörnarna"

      de kunde ju gjort något vettigt med fisken iallafall, typ gäddfärsbullar. helt jävla onödigt att döda för att slänga till rävarna

      Kommentera


      • #4
        Nu blir det C&R-snack....

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
          fyfan vilka idioter...
          syftar på citatet "det är inte så hemskt som det låter, vi skar bort huvudet för att hänga på väggen, resten slängde vi till havsörnarna"

          de kunde ju gjort något vettigt med fisken iallafall, typ gäddfärsbullar. helt jävla onödigt att döda för att slänga till rävarna
          Förhoppningsvis är du ironisk, men en av "idioterna" är alltså 5 år..

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
            Förhoppningsvis är du ironisk, men en av "idioterna" är alltså 5 år..
            okej, idioter kanske är lite väl hårt, men tycker du inte det är ganska mycket idioti att kasta gäddan till rävarna? de pratar som att de är stolta att den inte hamnade i soptunnan utan i skogen.

            det är just slöseriet att kasta ut ätbar mat till rävarna jag tycker är dumt

            Kommentera


            • #7
              Ok om de gjorde en seriös trofé, men att spika upp huvudet på en vägg och mata fåglarna med kroppen känns som ett jävla slöseri på en fin gädda.
              Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

              Kommentera


              • #8
                Men herregud, ni måste känna er tuffa som över internet idiotförklarar en 5 årig grabb som fick en större gädda än dom flesta av oss har fått för att dom tog kål på den, jisses. Jag är bara glad över att grabben fick upp en så stor gädda. Vilka av oss har inte tagit ihjäl fisk?

                Om ni visste hur mycket stor fisk som klubbats förr i världen utan att fisket blivit lidande. Finns inget större vattendrag som det kommer märkas skillnad i fisket pga att det tas upp några gäddor, stora som små.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Fisktutte Visa inlägg
                  Ok om de gjorde en seriös trofé, men att spika upp huvudet på en vägg och mata fåglarna med kroppen känns som ett jävla slöseri på en fin gädda.
                  Där stod att de hade rensat ur gäddan och slängt resterna. Var i artikeln står det att bara huvudet behålls.
                  /Ingemar

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Pikeforlife Visa inlägg
                    Men herregud, ni måste känna er tuffa som över internet idiotförklarar en 5 årig grabb som fick en större gädda än dom flesta av oss har fått för att dom tog kål på den, jisses. Jag är bara glad över att grabben fick upp en så stor gädda. Vilka av oss har inte tagit ihjäl fisk?

                    Om ni visste hur mycket stor fisk som klubbats förr i världen utan att fisket blivit lidande. Finns inget större vattendrag som det kommer märkas skillnad i fisket pga att det tas upp några gäddor, stora som små.
                    som jag skrivit, det är inte dödandet av gädda som var problemet för mig, det är den punkten att de slängde ut gäddkroppen i skogen till "havsörnarna" som antagligen kommer tas av räv och var stolta över det.

                    Hade de gjort något vettigt med fisken mer än bara dumpa i skogen så hade det varit okej.

                    du tycker alltså att det är okej att bonka fisk för att dumpa i skogen?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 576 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 589 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 467 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 329 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 573 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X