tjuvfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tjuvfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • tjuvfiske

    Vill ut och fiska , men har inte fått mitt fiskekort ännu (slöfockar ) .
    Brukar aldrig tjuvfiska men å andra sidan är kortet betalt för över en vecka sedan …(fast det spelar nog ingen roll.)
    Men vad tror Ni ..det är pinsamt om jag skulle åka fast – det värsta som kan hända är att de tar min utrustning , det vill man ju inte .
    Men jag stååår inte ut längre … om jag bara gör det en gång….eller vad skulle ni ha gjort ?
    När ni vet att betalningen är gjord och dragen från kontot …tror ni man skulle ta hänsyn till det ?

  • #2
    Du menar att du satt in pengar för ett fiskekort men ej fått kortet?, ta med en utskrift av insättningen i så fall, det borde vara ok.

    Kommentera


    • #3
      Precis, det är väl ändå så att du betalat för ett visst datum ... sen spelar det väl knappast ngn roll att du inte har fått kortet ännu ? (inte ditt fel)
      Om du är rädd för kontrollanterna så kan du ju faktiskt ta med dig en utskrift på inbetalningen som knota föreslog !

      Däremot har jag mkt svårt att se hur en beslagtagning av utrustning går till ?
      Vad ska dom göra ? Rycka den ur händerna på dig ?

      Känn lugnet och fiska med gott samvete, du har ju betalat !
      [FONT="Fixedsys"][/FONT]

      Kommentera


      • #4
        Tack

        Jag vet inte om dom kan beslagta utrustningen , tror det var någon här som skrev den info .
        Bara tanken av någon annans händer på spöt ger mig rysningar !
        Tack snälla …ska ta med kvittot *L* (tänk att man inte kommer på sådan lösningar själv. )
        /cath

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av cath
          Jag vet inte om dom kan beslagta utrustningen , tror det var någon här som skrev den info .
          Bara tanken av någon annans händer på spöt ger mig rysningar !
          Tack snälla …ska ta med kvittot *L* (tänk att man inte kommer på sådan lösningar själv. )
          /cath
          Ring någon som "har hand om föreningen" och fråga varför du inte fått något fiskekort, kolla samtidigt att det ok med en utskrift.

          Utrustning kan väl bara beslagtagas vid tjuvfiske, och i det här fallet så är det ju inte det eftersom du betalat.

          Kommentera


          • #6
            gör som lappen lägg nät där andra får betala 120kr/dygn och bara får flugfiska och endast behålla en fisk,altså tycker jag du kan fiska med gott samvete om du betalat..
            Hellre fiskbonkare än hycklande djurplågare

            Kommentera


            • #7
              Vilken härlig dag ! Går inte beskriva med ord.
              Naturen , vattnet , luften …och varje kast är något speciellt .
              Skrev ut kvittot på fiskekortet.
              Testa även några skeddrag jag köpt av PA förra året , hade glömt bort att dom var såå braaaaa !
              Men ingen fisk , få se vad som händer imorgon .

              Kommentera


              • #8
                Däremot har jag mkt svårt att se hur en beslagtagning av utrustning går till ?
                Vad ska dom göra ? Rycka den ur händerna på dig ?
                Dom har fullaste rätt att ta all fiske-relaterad utrustning. Känner till ett antal fiskevakter som gjort det ett par gånger. Han tar spön och allt rakt ur händerna på dig, Då får slå ner han och fly för att spara utrustningen, men det är nog grövre brott.

                Utrustningen lämnas sen till polisen, undras om dom auktionerar ut den?
                Skitfiske på er!

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Atraxz
                  Dom har fullaste rätt att ta all fiske-relaterad utrustning. Känner till ett antal fiskevakter som gjort det ett par gånger. Han tar spön och allt rakt ur händerna på dig, Då får slå ner han och fly för att spara utrustningen, men det är nog grövre brott.

                  Utrustningen lämnas sen till polisen, undras om dom auktionerar ut den?
                  Utan att låta för "tuff".. men det kan de fanimej glömma! Tjuvfiskar iofs. inte så det är ingen fara.
                  Men jag ska då bli fälld i en domstol innan någon låtsaspolis ska lägga beslag på mina ägodelar.

                  Kommentera


                  • #10
                    Helt rätt Mago

                    Det finns ingenting dom får göra om du inte lämnar över den frivilligt, annat än att ringa polisen och hoppas att dom har tid och bryr sig tillräckligt för att komma ut
                    Dessutom, hur skulle han veta vad du heter så han kan anmäla dig ?
                    Brotta ner dig och kolla legget i börsen ?
                    Hahah, tillåt mig småle, men gliiim that !

                    Finns inte många vakter som törs greppa grejjer ur händerna på folk, förutom att det är straffbart så lär dom ju åka på smisk så det stänker om det om det råkar va fel person dom bråkar med

                    Jag vill förståss heller inte uppmuntra tjuvfiske eller liknande, även om det ibland händer att jag gör det själv, dessutom är det ju inte tal om ngt tjuvfiske för cath eftersom han redan betalat. Jag har tex årskort i byskeälven som regnat sönder, inte tar det ifrån mig rätten att fiska för det !
                    [FONT="Fixedsys"][/FONT]

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 312 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 315 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X