Strömmingsfiske Upplandskusten och sthlm-skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strömmingsfiske Upplandskusten och sthlm-skärgård

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Strömmingsfiske Upplandskusten och sthlm-skärgård

    Hej,
    Mitt första inlägg här. Var lite osäker på var jag skulle placera tråden så rätta mig gärna.

    Jag söker rapporter och tips på platser där man kan fiska strömming från land.

    I år har jag testat lite olika platser att fiska ifrån. Jag saknar tillgång till båt och har bara fiskat från land.
    Vid Bullerholmen(denna gången i en väns båt) fanns det gott om strömming, dock små. 26/5
    Lidingöbron gav ganska bra med strömming 2/6
    Kallerö, Östhammar gav noll. 9/6
    Hargshamn gav noll 9/6
    Lervik(Åkersberga) gav noll 9/6

    Nu är jag lite frustrerad då de tre senaste försöken endast gjort mig ett par häcklor fattigare pga bottennapp.
    Funderar på om det är för att det är så väldigt grunt nu och/eller om det är det varma vattnet som är anledningen till nollorna och att jag borde leta mig längre ut vilket är svårt då jag saknar båt. Eller så har jag bara väldigt dålig tajming.

    Om ni har så dela gärna med er av rapporter om var ni fått strömming(helst nyligen) eller tips på platser där man kan fiska från land.
    Jag befinner mig i Uppsala men kan så länge det går att ta sig dit med bil utan allför mycket krångel så gör jag det!

  • #2
    Provat norrtäljeviken? Jag stod i helgen o fiska från våran brygga och fick en hel del. Många brukar komma varje år med båtar och lägga sig utanför vår brygga för att rycka strömming. Järnberget precis innan gräddö är också ett bra ställe.

    Kommentera


    • #3
      Singösundet vid bron över till Singö kanske kan vara intressant.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

      Kommentera


      • #4
        Gamla ångbåtsbryggan i Trästa går det hur bra som helst att stå och kasta ifrån... Går mycket strömming där nu... /Henke

        Kommentera


        • #5
          Var ute idag. Kammade noll, helt otroligt.
          Körde först till Bullerholmen och det var stendött så jag bestämde mig för att sätta mig i bilen och åka norrut. Var vid Bagghus, Älmsta och Trästa. Med tanke på antalet platser och timmar i bil så blev det inte så mycket tid på varje plats. I Trästa fick jag 2-3 på kroken som sen ramlade av.

          Vet inte om jag har otur eller om jag helt enkelt inte kan fiska strömming..

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 636 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 337 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 580 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X