Skarvarna äter upp smolten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skarvarna äter upp smolten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skarvarna äter upp smolten

    Från FB:

    https://m.facebook.com/story.php?sto...&__tn__=%2C%3B

    Jag personligen tror att skarvarna äter upp allt.

  • #2
    Vad är nyheten? Har man varit ute i naturen är detta en självklarhet, behövs ingen raketforskare för å förstå att skarven håller till där den lätt kan käka sig tjock å sen skita sönder allt.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

    Kommentera


    • #3
      Fattar inte varför det inte påbörjas ett gigantiskt nordiskt havsörnsprojekt för hjälpa till att rätta till skarvproblemet. Måste finnas pengar till det i statskassan kan man tycka.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
        Vad är nyheten? Har man varit ute i naturen är detta en självklarhet, behövs ingen raketforskare för å förstå att skarven håller till där den lätt kan käka sig tjock å sen skita sönder allt.
        Nä det är verkligen inga nyheter med dina glada, reflekterande inlägg...

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Nä det är verkligen inga nyheter med dina glada, reflekterande inlägg...
          Tack själv, gubbe lilla...
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg

            Tack själv, gubbe lilla...
            Gubbe - ha, var det allt? För övrigt får jag nu helt andra associationer när jag tänker på de skränande skarvarna som släpper skit åt alla håll...

            Nå, det TS skriver om skarvar kan ju vara en nyhet för många, dessutom så hänvisas där även till vetenskapliga fakta och sånt är bättre än tro och allmänt tyckande.

            Om inte annat så är det ett bättre argument om man vill nå de som kan ändra på nuvarande hantering och reglering av skarv, säl och nätfiske.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

              Gubbe - ha, var det allt?
              Det var inte meningen att du skulle ta åt dig, men förstår hur du känner när du kommer in å kastar skit de första du gör å sen får bakslag Skarvajävel
              Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

              Kommentera


              • #8
                Som ornitolog hade jag inte tänkt att blanda mig i skarvdiskussionen här på FS något mer. Men när jag läser texten som länkats till blir jag nyfiken. Ni som delat den, ni som tar den som ett bevis för skarvens smoltpredation kan ni var snälla att förklara för mig vad texten egentligen betyder. Varifrån kommer dessa pittags? Har man laddat miljoner smolt med små sändare, eller vad handlar det om? 50 pittags på en timma - betyder det att skarvar skitit ut 50 preparerade smolt under motsvarande tid? Och i så fall vem har preparerat alla dessa smolt med pits?
                Sorry men jag förstår inte... Vad är det i texten som bevisar att skarven är en enorm smoltpredator i just det här området? En enkel fråga: Vem har lagt upp detta på fejan och varför?
                Vore kul om ni som nu ser ljuset i skarvfrågan kan förklara det för en dum gammal gubbe...
                Skit fiske!
                Gösta
                PS Jag drar själv en lans för skarvens berättigande i vår svenska fauna, men jag vill inte ha den i min hemsjö… Så det här handlar mer om hur man ska förhålla sig till det som dyker upp på Facebook. Själv har jag lagt ner FB på grund av den brist på källkritik som vidhäftar delningar av det här slaget...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 587 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 604 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 467 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 336 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 577 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X