Nedräkningen har börjat , snart bara en månad kvar till Skånepremiär. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nedräkningen har börjat , snart bara en månad kvar till Skånepremiär.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    14 dagars rapporten från Klart.se , som man måste tro på , förutspår för premiären 2+, lätt regn o 5m från väst utmed Norra skånekusten. den kan jag leva med. Snabbt i med några julsnapsar o skinka så att fokus kan hamna rätt . Dobb o fluga är vapnet för mig och ett back-up spö i bilen om ngt skiter sig.
    Kan man snabbspola till den förste.
    Jag antar att jag inte är ensam om att längta - GOD JUL på er och ha en riktigt bra Premiär , så får vi återkomma med varför det gick som det gick. En och annan bortförklaring/undanflykt finns på lagret.
    Peter b

    Kommentera


    • #12
      Klart.se har velat lite sista tiden... Men lär inte bli trevliga förhållande med vindar över 10m/s från öst. Speciellt inte eftersom jag alltid fiskar barsebäck / vikhög på premiären få det e närmast shyssta lokal....

      Kommentera


      • #13
        Hej calle , ja det kommer att vara tufft med massor av vind men du måste mena minst 10 m från Väst och kanske det dubbla i byarna. Ej fiskbart utmed Skånes västkust. Skulle lugna sig en del framåt veckan - får hoppas på det. Kör hårt
        Peter b

        Kommentera


        • #14
          Max byvind i Höganäs enligt smhis senaste prognos är 27 mps. Det ser ut som att jag avvaktar lite med att begå premiär...
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
            Hej calle , ja det kommer att vara tufft med massor av vind men du måste mena minst 10 m från Väst och kanske det dubbla i byarna. Ej fiskbart utmed Skånes västkust. Skulle lugna sig en del framåt veckan - får hoppas på det. Kör hårt
            Peter b
            PeterB, ja så klart menar jag från väst.. haha! Inte lätt när det e kortslutning mellan hjärna o fingrar
            Har en liten hörna som är skyddad när det är västliga vindar.. hoppas på att alla drar till östkusten så jag får ha den ifred
            Hade en bastant följare där förra premiären.. Så hoppas på en liknande eller nån av de små polarna till den fortfarande gillar det lilla skyddade hörnet.. långskott men man kan ju hoppas

            Kommentera


            • #16
              Dagens råd inför premiären : skjut fast kepsen med häftpistol , släng ut drivankare om du vadar djupt . Enda " positiva " flera plusgrader . Hoppas du har rätt Calle men jag fatter inte var du skall kunna gömma dig , risk för mycket " mög i vannet ". Till min Halmstadpolare som avvaktar premiären så är det säkert rätt beslut men jag och några polare till kan inte hålla oss så vi glädjer bensinbolagen med en roadtrip . Lägger upp en tråd med premiärbortförklaringar så kan vi fylla på den första veckan med våra erfarenheter och tips/synpunkter.Jag är aldrig främmande för att dela med mig av mina erfarenheter. Däremot kan jag bli störd av att vissa vill ha allt serverat - påstridigt vill vissa veta exakt var man stod , vilken fluga när , hur osv, lite ödmjukhet och vilja att själv prova/öva skadar inte - sen kan det vara hur man frågar. Den fisken man tog på en yta är ju redan på land eller tillbaka.
              Peter b

              Kommentera


              • #17
                Skitfiske Peter! Jag är fortfarande impad av din stridsmoral! Bjuder på första bortförklaringen: kommer inte ens till start pga lite för mycket pyssel inklusive jobb. Blir för stressigt att åka till Kivik. Ska faktiskt jobba en liten stund i em och allt jog orkar imorgon. Men jag kan bjuda på en bra artikel!
                Havørreder lever i en verden af skiftende salt- og temperaturbalancer, hvor de begge er med til at afgøre hvor vi som kystfiskere kan finde dem.
                Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
                  Dagens råd inför premiären : skjut fast kepsen med häftpistol , släng ut drivankare om du vadar djupt . Enda " positiva " flera plusgrader . Hoppas du har rätt Calle men jag fatter inte var du skall kunna gömma dig , risk för mycket " mög i vannet ". Till min Halmstadpolare som avvaktar premiären så är det säkert rätt beslut men jag och några polare till kan inte hålla oss så vi glädjer bensinbolagen med en roadtrip . Lägger upp en tråd med premiärbortförklaringar så kan vi fylla på den första veckan med våra erfarenheter och tips/synpunkter.Jag är aldrig främmande för att dela med mig av mina erfarenheter. Däremot kan jag bli störd av att vissa vill ha allt serverat - påstridigt vill vissa veta exakt var man stod , vilken fluga när , hur osv, lite ödmjukhet och vilja att själv prova/öva skadar inte - sen kan det vara hur man frågar. Den fisken man tog på en yta är ju redan på land eller tillbaka.
                  Peter b
                  Mitt gömsle är en liten hörna bakom en pir.. en mycket liten hörna... o mög... ja det lär där antagligen vara
                  Men.. fiskar jag ensam o i skitväder på premiären så e det där. Nära hemmet o brukar hålla fisk.. om än inte alltid särskilt huggvillig. Men bara o se dom rackarna kan göra en hyffsat glad

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • Newborn
                    Svar till Värde?
                    av Newborn
                    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                    2024-01-13, 20:31
                  • Knox88
                    Värde på spön ?
                    av Knox88
                    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                    2023-08-13, 11:49
                  • Backslag
                    Svar till Cisco Kid, mindre
                    av Backslag
                    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                    2023-09-03, 20:16

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                  15 svar
                  4 576 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  63 svar
                  13 591 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                  Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                  16 svar
                  1 467 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                  19 svar
                  5 331 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                  20 svar
                  25 573 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X