Omröstning rulltillverkare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omröstning rulltillverkare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Det är otroligt svårt. Precis som många andra har jag rullar från alla tre. Och kan egentligen inte välja. Måste man så blir det nog Abu. Mest för det svenska industri arvet. Även om de flesta rullar som används är daiwa.
    En annan intressant jämförelse vore att se vilken rulltillverkare folk valde om man endast fick välja rullar som finns med i 2019 års sortiment. Vilken marknad de finns på är ointressant , Japan usa eller Europa. Det är ju lika lätt att handla från andra sidan jorden som här hemma.
    Tror att nästintill alla mina rullar är utgångna, vissa sen många år.
    I mina ögon har varje tillverkare endast ett fåtal intressanta modeller som tillverkas nu. Så det valet hade nästintill varit omöjligt för mig.

    Kommentera


    • #12
      För mig är det inte alls ointressant då jag gärna känner på den rulle jag tänkt köpa, klämmer torrvevar och monterar på tänkt spö. Det blir liksom problematiskt om man måste åka till Japan eller USA varje gång dessutom lite halvt dyrt.

      Ok nog med konversationer nu, ville mest se resultat och inte se folks synpunkter eller anledning!!
      ​​​​​​Puss o kram

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Ok nog med konversationer nu, ville mest se resultat och inte se folks synpunkter eller anledning!!
        ​​​​​​Puss o kram
        Ett forum är ett forum, åsikterna lär du därmed inte slippa!

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
          För mig är det inte alls ointressant då jag gärna känner på den rulle jag tänkt köpa, klämmer torrvevar och monterar på tänkt spö. Det blir liksom problematiskt om man måste åka till Japan eller USA varje gång dessutom lite halvt dyrt.

          Ok nog med konversationer nu, ville mest se resultat och inte se folks synpunkter eller anledning!!
          ​​​​​​Puss o kram
          Haha vad trodde du med en sådan tråd. Att du skulle slippa kommentarer? Utan att argumentera för sitt val så är en sådan tråd helt meningslös . Det är ju kommentarens som är intressanta.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
            Svårt, jag plockar helst russinen ur kakan men min röst föll ändå på Daiwa.
            Inte för att jag generellt föredrar deras rullar framför ABU's eller Shimanos men för att mina absoluta favoritmodeller kommer därifrån.
            Är nog mer fanboy av specifika modeller än märken faktiskt, har flera rullar från alla tre och skulle inte vilja ha det annorlunda.
            Instämmer till hundra procent! Våra rulltillverkare har många gånger träffat helt rätt men också sketit i det blå skåpet. Mitt val för omröstningen föll på shimano även om jag t ex håller en del daiwarullar högt och kan uppskatta gamla amba rullar även om de inte passar mitt fiske. Skulle jag bara få fiska med en rulle skulle det nog bli en shimano curado 200i med reservation att jag får ett par extra drev å lager

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Haha vad trodde du med en sådan tråd. Att du skulle slippa kommentarer? Utan att argumentera för sitt val så är en sådan tråd helt meningslös . Det är ju kommentarens som är intressanta.
              Då är valet fritt att avstå

              Kommentera


              • #17
                Jag valde Daiwa. Gick från gamla betongklumpe ambassadeurer till daiwa o kommer inte titta i backspegeln.
                Har tyvärr inte jämfört med Shimano, men är så pass nöjd nu att jag inte ser anledning att testa något annat.

                Kommentera


                • #18
                  Nästan omöjligt att välja, har alla tre märkena och modeller av alla tre som jag älskar. Röstade Daiwa för att jag fiskar mest abborre med lättspinn nu för tiden och då går valet till daiwa för min del.

                  Kommentera


                  • #19
                    Av mina 13 senaste rullar så har jag valt 8st Daiwa, 3st Shimano, 1st Abu och 1st Penn.
                    ​​​​​​
                    Jag skulle inte påstå att jag är en Daiwa fanboy, men jag har fastnat för Daiwa gång på gång när jag har klämt och känt på rullar. Sen har jag ju gjort några bra köp här på Fiskesnack också.
                    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 317 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 556 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X