Stekhet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stekhet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Stekhet

    Eller?

    Vattenviktad till suspending Cisco Kid 600, precis innan den blev suspending så vickade den lite samtidigt som den steg sakta i den vinkeln som på bilden. Har tagit bort främre kroken och flyttat fram den mellersta.
    Ska göra samma med ett par feta 1800'or. Då de går ner till 5-6 meter och håller sig där tror jag de blir gryyymma till förleken. Ta hem saaaaaaakta ;-) Ska bli sjukt spännande att se hur vattnet som skvalpar runt påverkar gången, borde bli slängigt och irrationellt. Det funkar kanon på Zalt, det har många provat men vet ingen som gjort det med Cisco Kid än.



  • #2
    Intressant, going Old school så att säga... kan bli helrätt!
    Frågan är vad som är bästa läge när betet svävat en stund efter en knyck/invevning - med huvudet lätt uppåt (vaksam), nedåt (käkar) eller horisontellt (softar) ? Vet inte hur krokinfästningen ser ut inifrån på Cisco Kid, ligger det vatten mot skruvarna så kan det rosta över tid...?

    Har du förseglat/limmat igen hålen efter vattenfyllnad/viktning eller använder du såna där gummipluggar från kastdupp/buldoflöte? Det senare kan funka bra så du smidigt kan vikta om betet givet vattentemp, salthalt och tafsvikt...

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Intressant, going Old school så att säga... kan bli helrätt!
      Frågan är vad som är bästa läge när betet svävat en stund efter en knyck/invevning - med huvudet lätt uppåt (vaksam), nedåt (käkar) eller horisontellt (softar) ? Vet inte hur krokinfästningen ser ut inifrån på Cisco Kid, ligger det vatten mot skruvarna så kan det rosta över tid...?

      Har du förseglat/limmat igen hålen efter vattenfyllnad/viktning eller använder du såna där gummipluggar från kastdupp/buldoflöte? Det senare kan funka bra så du smidigt kan vikta om betet givet vattentemp, salthalt och tafsvikt...
      Eftersom skeden är relativt tung på dem så vill de "hänga" med rumpan i vinkel uppåt, kan ju va rätt, påminner som sagt om en firre som äter från botten.
      Har tänkt också att sätta dit nån powerdot långt bak om man vill få den mer jämnt balanserad i hänget.
      Jag har satt dit såna gummipluggar från buldoflöten, gjorde lite tajtare hål än diametern på hålen i flötena jag tagit dem ur, så de sitter riktigt säkert.
      Hålen efter de gamla krokfästena har jag lagt igen med epoxy.

      Kommentera


      • #4
        Ja varianterna är många. Ja en tung sked ställer ju till balanseringen om man vill få den horisontell... små blyhagel och en klick lim genom viktningshålet månne å sen skakar du ner det mot baken och låter betet stå medan limmet torkar?
        Nåja, skitfiske!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
          Ja varianterna är många. Ja en tung sked ställer ju till balanseringen om man vill få den horisontell... små blyhagel och en klick lim genom viktningshålet månne å sen skakar du ner det mot baken och låter betet stå medan limmet torkar?
          Nåja, skitfiske!
          Bra idé, man kan ju prova ut först med powerdot var och hur mycket man vill blya, om man vill sätta den på översidan eller undersidan t ex... Sen när man bestämt nåt så kan man göra det mer permanent med lim.

          Nu har jag fixat en 1800 också, 102 gram.


          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 302 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 453 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 314 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 553 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X