HR460 FISHING, Garmin Echomaps Plus 72sv, - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HR460 FISHING, Garmin Echomaps Plus 72sv,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • HR460 FISHING, Garmin Echomaps Plus 72sv,

    Tjenna. Har lite frågor till er som gått från ett ekolod/plotter till ett till.
    Håller på att införskaffa mig en Hr460 fishing, till denna ingår en Garmin echomaps plus 72sv.
    Jag funderar på att köpa till en Garmin echomaps plus 92sv som kommer sitta bredvid 72sv i pulpeten för att kunna köra större fönster uppdelat på två enheter än att ha tre till fyra fönster upp på en enhet.

    - Hur tänker ni som börjat med en enhet innan ni skaffade en enhet till. Skulle du köpt till en till enhet på en gång om du fick göra om det?
    - Övertänker jag att enheten är "liten" eller upplevde även ni, att det blev för små fönster?
    - Skulle ni hellre delat upp det på en enhet i pulpeten och en i fören?

    Detta är ett långsiktigt båtköp, så jag vill att allt ska bli så bra som möjligt direkt än att jag ska behöva inse att jag borde "gjort såhär" osv förr än senare.

    Tack på förhand!
    Mvh

  • #2
    Har du möjlighet så köp. Ångra direkt att jag bara köpte 7tums när jag köpte mitt lowrance hds. Blir jävla smått om man ska ha både 2d, karta och sidescan uppe. Än värre om du ska ha downscan med.

    Kommentera


    • #3
      Samma sak som med motorer, undermotorisera aldrig. Det stör en varje gång man använder skiten.
      Köp kostsammare gråt en gång. Snåla, grina illa varje gång du använder grejerna.
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #4
        Har en HR460 med en Lowrance 7 tummare & det funkar alldeles utmärkt, men en 9 tummare hade varit trevligare .
        Det optimala vore en 9 tummare & en skärm i fören vid elmotorn .
        Hade jag köpt båten idag då hade jag valt Lowrance TI2 9 tummare som primär & en TI2 7 tummare i fören dessa 2 ska kunna prata med varandra trådlöst .

        Kommentera


        • #5
          Jag har kört med 7" ett bra tag nu och det är ju på gränsen, men det fungerar.
          Har kört Elite 7, Elite 7Ti och nu kör jag Simrad Go7. MEN nu har jag köpt mig ett Elite 9Ti!

          Vad vill jag ha sagt med detta? jo, att jag har erfarenhet av 7"
          Och av 9"

          Som jag ser det är alternativen enligt följande, 1 är bäst.
          1. Två enheter på 7"
          2. En enhet på 9"
          3. En enhet på 7"

          Echomap kan vad jag förstå dela givare med. Så det talar ju för att det är enkelt att att sätta dit två.
          Vad hade jag gjort i din sits?

          Jag har köpt den med 7" såvida inte du får riktigt bra pris på 9".
          Sen hade jag känt efter hur det känns. Känns det bra med 7" så är det ju lugnt.
          Känner du att det är för litet så kompletterar du med ett 7" helt enkelt. Då har du två. Karta och DV/2D på en och SI på en.

          Två 7" är bättre än en 9".

          Angående Ti2 så kan dom väl bara dela vissa saker trådlöst, som Waypoints och sånt. Dom kan väl inte dela givare trådlöst(om dom ens kan dela det trådat...?)

          Edit: FEL AV MIG!
          "Ny trådlös anslutning till Elite Ti2 gör att du kan dela ekolod, waypoints och ruttdata trådlöst mellan Elite Ti2-skärmar, vilket gör att du slipper dra kabel"
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

          Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
            Jag har kört med 7" ett bra tag nu och det är ju på gränsen, men det fungerar.
            Har kört Elite 7, Elite 7Ti och nu kör jag Simrad Go7. MEN nu har jag köpt mig ett Elite 9Ti!

            Vad vill jag ha sagt med detta? jo, att jag har erfarenhet av 7"
            Och av 9"

            Som jag ser det är alternativen enligt följande, 1 är bäst.
            1. Två enheter på 7"
            2. En enhet på 9"
            3. En enhet på 7"

            Echomap kan vad jag förstå dela givare med. Så det talar ju för att det är enkelt att att sätta dit två.
            Vad hade jag gjort i din sits?

            Jag har köpt den med 7" såvida inte du får riktigt bra pris på 9".
            Sen hade jag känt efter hur det känns. Känns det bra med 7" så är det ju lugnt.
            Känner du att det är för litet så kompletterar du med ett 7" helt enkelt. Då har du två. Karta och DV/2D på en och SI på en.

            Två 7" är bättre än en 9".

            Angående Ti2 så kan dom väl bara dela vissa saker trådlöst, som Waypoints och sånt. Dom kan väl inte dela givare trådlöst(om dom ens kan dela det trådat...?)

            Edit: FEL AV MIG!
            "Ny trådlös anslutning till Elite Ti2 gör att du kan dela ekolod, waypoints och ruttdata trådlöst mellan Elite Ti2-skärmar, vilket gör att du slipper dra kabel"
            Tack för responsen. Tänkt fram och tillbaka ganska mycket på detta men i slutändan har jag bestämt mig för att börja med 9" sen därefter får vi se hur vi kompleterar. Även om två hade varit optimalt så ska jag inte gå craycray på det hela. Jag börjar enkelt.
            Eftersom jag kommer ha Litium batteri dessutom så springer iväg rätt snabbt.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Kasseparis Visa inlägg

              Tack för responsen. Tänkt fram och tillbaka ganska mycket på detta men i slutändan har jag bestämt mig för att börja med 9" sen därefter får vi se hur vi kompleterar. Även om två hade varit optimalt så ska jag inte gå craycray på det hela. Jag börjar enkelt.
              Eftersom jag kommer ha Litium batteri dessutom så springer iväg rätt snabbt.
              Med 9" kommer du nog inte behöva komplettera på länge iaf.
              Kommer bli skitbra.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 565 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 334 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 454 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 318 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 557 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X