Sävelången och gädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sävelången och gädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sävelången och gädda

    Tjena! någon som lyckats med gäddfisket i såvelången? tänker vår/sommar/höst... Har tillgång till båt i sjön men lyckas inte hitta dom, någon som vill dela med sig?, spinnfiskar mestadels.

  • #2
    Du är inte ensam om att ha segt fiske,sjön är riktigt seg,bara lyckats få några små...
    Jag hade nog lagt tiden i annat vatten
    Min fiskeblogg:
    www.marcusfiske.blogspot.se

    Kommentera


    • #3
      Click image for larger version

Name:	20190323_223932.jpg
Views:	160
Size:	1 005,8 KB
ID:	2498265
      bomturernas bom sjö, men har oxå haft bra fiske där både från båt och land, om du inte varit där innan så hitta grynnan på ca 10m någonstans vid den röda pricken, sen en fin vassvik till vänster ovanför med stora djup utanför, pannben.
      Bifogade filer

      Kommentera


      • #4
        Vassruggen har jag provat och även utmed tågrälsen, blir väll till att prova grynnan nästa gång då! mvh

        Kommentera


        • #5
          Jag har fiskat Sävelången en hel del, året runt och något grynnfiske är det normalt inte dags för än. Det funkar bättre sent på våren, början på sommaren. Vi den här tiden på året skulle jag köra branta kanter in mot lekvikarna...

          Generellt är trolling på frivattnet det som gett mig flest fiskar. Sjön är som många andra hårt fiskade sjöar i vår region, för det mesta riktigt trög, men det är faktiskt den enda sjön där jag haft ett trippelhugg på fyra spön. Det finns ju också riktigt grov gädda, även om jag aldrig fått någon.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
            Jag har fiskat Sävelången en hel del, året runt och något grynnfiske är det normalt inte dags för än. Det funkar bättre sent på våren, början på sommaren. Vi den här tiden på året skulle jag köra branta kanter in mot lekvikarna...

            Generellt är trolling på frivattnet det som gett mig flest fiskar. Sjön är som många andra hårt fiskade sjöar i vår region, för det mesta riktigt trög, men det är faktiskt den enda sjön där jag haft ett trippelhugg på fyra spön. Det finns ju också riktigt grov gädda, även om jag aldrig fått någon.
            Ge inte upp Gäddfisket i Sävelången. Det har fångats stora Gäddor där...https://www.fiskejournalen.se/gigantisk-tavlingsgadda/ ....

            Du fiskar i rätt sjö vid rätt tid och med rätt teknik.... Nu gäller det bara att välja rätt bete...

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • #7
              Jo visst finns där fin fisk och den gäddan har väl gjort sjön lite känd,men jag tror fortfarande det finns bättre sjöar...
              Sjön är seg,eller om man vill vara hård så kan man kalla den svårfiskad
              Min fiskeblogg:
              www.marcusfiske.blogspot.se

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Maackan Visa inlägg
                Jo visst finns där fin fisk och den gäddan har väl gjort sjön lite känd,men jag tror fortfarande det finns bättre sjöar...
                Sjön är seg,eller om man vill vara hård så kan man kalla den svårfiskad
                Den där gäddan blev oxå en riktig kändis, har sett typ tio olika bilder på den med olika folk som håller den både från båt och från land, plus en liten filmsnutt på spektaklet, catch n realese "dead". https://youtu.be/KkpBJCkoCUs

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                • Newborn
                  Svar till Värde?
                  av Newborn
                  Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                  2024-01-13, 20:31
                • Knox88
                  Värde på spön ?
                  av Knox88
                  Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                  2023-08-13, 11:49
                • Backslag
                  Svar till Cisco Kid, mindre
                  av Backslag
                  Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                  2023-09-03, 20:16

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                15 svar
                4 563 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                63 svar
                13 327 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                16 svar
                1 454 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                19 svar
                5 317 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                20 svar
                25 557 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Henke E
                av Henke E
                 
                Arbetar...
                X