Fiska ensam eller med kompis(ar)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska ensam eller med kompis(ar)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag fiskar oftast ensam men har inget emot att ta med någon så länge det inte blir snack efter någon timme om att man ska ge upp.

    Kommentera


    • #22
      Så här långt verkar det som att många (kanske de flesta) gillar att fiska ensamma i båten.
      Ska någon mer vara vara med så gäller det att den personen har en ängels tålamod, kan nöta samma ställa i timmar och absolut inte får mer fisk än "kaptenen". Ja, så vida det inte är en äkta hälft eller flickvän för då gäller så klart helt andra regler.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg

        Du kläckte just en ide för en ny superhet tv-serie, "The Fishing Bachelorette".
        Lysande! När kör vi igång?
        Ontopic så fiskar jag helst ensam ibland och helst med kompis ibland. Ingen ordning som vanligt.
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #24
          Är ganska seg i starten och när jag väl drar ut vill jag inte vänta in nån i onödan så det blir en hel del fiske själv men även delade turer. Gillar umgänget men man får kompromissa kring fisket vilket är fördelen med solofisket, där styr jag helt efter vad jag känner för dagen och under dagen.

          ibland gäst i andras båtar och där får man ibland köpa läget, vi människor är olika...

          Kommentera


          • #25
            Hej!

            Tycker att variation är det bästa. Ibland är det trevligt med någon i båten men det problem jag har är att jag ofta ser till att "gästen" har bra fiske. Har inget emot att de får fisk, det är ju hela syftet, men jag blir ofta stående med ankarlinor/i-pilot och en massa andra kaptensåtaganden, gästen står ofta redo att kasta. Det första man får göra är helt enkelt att landa en gädda åt gästen. Känner mig en smula småsint nu men handen på hjärtat så är det lite därför jag tycker det är skönt att fiska ensam ibland! Det blir liksom stressigt när man kommer till en ny fiskeplats.

            Jag är helt klart mer harmonisk i mitt fiske när jag är ensam, samtidigt saknar jag mina fiskevänner.

            Aldrig blir man riktigt nöjd!

            Skitfiske!
            Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg

              Lysande! När kör vi igång?
              Ontopic så fiskar jag helst ensam ibland och helst med kompis ibland. Ingen ordning som vanligt.
              Först måste vi hitta en tjej som gillar att fiska, är snygg och korkad nog att dejta en kille som gillar att fiska.
              Sen ska vi hitta 10 fiske-nördar som skulle kunna tänka sig att avstå från fiske i över en månad för att istället vara med på TV.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                Hej!

                Tycker att variation är det bästa. Ibland är det trevligt med någon i båten men det problem jag har är att jag ofta ser till att "gästen" har bra fiske. Har inget emot att de får fisk, det är ju hela syftet, men jag blir ofta stående med ankarlinor/i-pilot och en massa andra kaptensåtaganden, gästen står ofta redo att kasta. Det första man får göra är helt enkelt att landa en gädda åt gästen. Känner mig en smula småsint nu men handen på hjärtat så är det lite därför jag tycker det är skönt att fiska ensam ibland! Det blir liksom stressigt när man kommer till en ny fiskeplats.

                Jag är helt klart mer harmonisk i mitt fiske när jag är ensam, samtidigt saknar jag mina fiskevänner.

                Aldrig blir man riktigt nöjd!

                Skitfiske!
                Ja, men du har ju helt rätt.
                När man har någon med sig i båten så gör man precis allt för att kompisen ska få fisk.
                Och jag blir bara mer och mer stressad allt eftersom tiden går när den jag har med mig i båten inte får fisk.
                Speciellt om det är någon som inte är en rutinerad fiskare som vet att det kan gå riktigt trögt vissa dagar.

                Kommentera


                • #28
                  Haha! Prova då att åka ut med din 7åriga son som vill byta drag och ha hjälp med det vart 6e kast, helst inte fiska utan att börja äta massäck eller egentligen hjälp med vad som helst. Sedan har du vuxna polare i egen båt bredvid som börjjar dra gädda på gädda. Kul att ungen vill följa med, men undvik den extra kompisen som har fria händer

                  Kommentera


                  • #29
                    Ja, eller så har man den evigt positiva kompisen med sig i båten..
                    Förra året tog jag med mig en före detta kompis, en total nybörjare. Han visste inte ens hur man skulle hålla ett haspelspö.
                    Tänkte att det är nog bäst att vi trollar lite, för jag ville inte att han skulle börja kasta med spöt och ha sylvassa krokar vinandes förbi mitt huvud.
                    Jag har inte ens fått i mitt drag innan han har krokat en gös på dryga 2 kg. Efter ett febrilt vevande med fel hand och haspelrullen pekandes uppåt så lyckades vi landa den. Sen envisas han med att välja vobblers som går mellan 8-9 meter fast vi fiskade runt 6 meter. Efter att han hade satt två stycken av mina nya NilsMaster (ca 120 kr/st) så gav jag upp. Då kläcker idioten ur sig "Hey dude, I think this was a very sucessful fishing expidition" (han är amerikan). "Nja" sa jag, de där dragen du satte fast i botten var ju ganska dyra.. "Yes, but so is the fish Im gonna bring home and prepare for my wife. Win-Win situation the way I see it". *suck*

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg

                      Först måste vi hitta en tjej som gillar att fiska, är snygg och korkad nog att dejta en kille som gillar att fiska.
                      Sen ska vi hitta 10 fiske-nördar som skulle kunna tänka sig att avstå från fiske i över en månad för att istället vara med på TV.
                      Alternativt hitta några söta flickor som gillar fiske. Tacksam om du kan ta på dig den delen av arbetet.
                      Jag kan ta på mig det hårda arbetet med att dejta. Blir fiskedejter. Ok?

                      Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X