Fiskaren har lagt nät på min "spot" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskaren har lagt nät på min "spot"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av RUSTY HOOK Visa inlägg
    Click image for larger version

Name:	20190409_221841.jpg
Views:	142
Size:	647,1 KB
ID:	2500947
    Har fiskat en del i Freden och där finns det en yrkesfiskare som kallar sig borgåsundsfiskaren(pricken till vänster) och han säljer mest rökt norsk lax å rökta räkor, men självklart gös oxå som han fångar i ett gigantiskt ryshsystem som är placerat precis utanför mynningen till deltat där ån som kommer från Strömsholms slott rinner ut och där leker gädda, gös och asp som vad jag vet är lite hotad som art. Han har berättat för mig om så stora gäddor han fått och dom har inte ens fått plats i hans plastlådor, jag har diskuterat flera gånger med honom om vad jag tycker om att han har sin fiskfälla där han har den och hur viktiga dom stora gäddorna som han slår ihjäl är för balansen i vattensystemet men han vägrar fatta och att aspen är en hotad art ville han ens inte diskutera.
    Ska inte svära på det, men det skulle kunna vara samma fiskare vi pratar om.
    Själv fiskar jag på "andra sidan bron", men jag har även varit borta i B-sund.

    Kommentera


    • #12
      Om det är så att det är en och samma fiskare så verkar vederbörande ju inte så mån om sina metoder. Finns det någon lokal sportfiskeklubb man kan kontakta för att föra en dialog med fiskaren om fångstmetoder, så att det finns en större organisation bakom? Aspen är ju inte direkt en fisk som finns i överflöd så om man stör dess lek kan man ju kanske även kontakta Sportfiskarna för att se om de kan föra en diskussion med fiskaren.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg

        Ska inte svära på det, men det skulle kunna vara samma fiskare vi pratar om.
        Själv fiskar jag på "andra sidan bron", men jag har även varit borta i B-sund.
        Ja det är säkert samma fiskare, han fiskar på flera ställen än utanför å mynningen, men just den där fiskfällan/fällorna verkar vara av stationär typ och placeringen av dom är helt åt helvete tokig tycker jag. Fiskar du i dom trakterna kan du ju åka dit å kolla och kanske till och med prata med snubben?

        När jag fiskade där, från Freden bort till Kvicksund typ, Freden va värst, då reagerade jag på att det var väldigt mycket smågös och snipor man fick, tusenbröderskänsla ungefär. Detta va 2012-2013 och jag fiskade där ca 60 turer alla årstider med båt och från land.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        • Newborn
          Svar till Värde?
          av Newborn
          Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
          2024-01-13, 20:31
        • Knox88
          Värde på spön ?
          av Knox88
          Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
          2023-08-13, 11:49
        • Backslag
          Svar till Cisco Kid, mindre
          av Backslag
          Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
          2023-09-03, 20:16

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
        15 svar
        4 577 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        63 svar
        13 592 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RUSTY HOOK  
        Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
        16 svar
        1 467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg mrfisker  
        Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
        19 svar
        5 331 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
        20 svar
        25 573 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Arbetar...
        X