Varför så dyr Zalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför så dyr Zalt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varför så dyr Zalt?

    Gamla zalt med skarv är ju eftertraktade men hur kan det vara så här dyrt? Vad är det jag inte förstår? https://www.tradera.com/item/340360/...ldre-med-skarv

  • #2
    Tillgång och efterfrågan... Den gamla Zalten har sedan ett antal år blivit mytomspunnen och eftertraktad. Finns nog de som fiskar den och flera andra som köper den som spekulation med en förhoppning om att sälja vidare med god förtjänst... å en å annan samlare...?

    Men egentligen begriper jag det inte själv... såå bra är de inte, för dyr att fiska och om en 700kr wobbler är värd det dubbla om två år så är det ändå småpengar...

    Kommentera


    • #3
      I det här fallet för att både "Jussaa" och "Pellepuder" är jävligt sugna på betet...
      Personligen förstår jag mig inte på samlande men smaken är ju olika. Utgår från att köparen inte tänker fiska med betet men kan såklart ha fel.

      Kommentera


      • #4
        Ja, jävlar vad de är sugna. Har nog aldrig sett en 14 cm Zalt gå för över 700. Har ju en likadan själv som jag fiskar med lite då och då. Kanske att den ska få mer tid i vattnet nu när den visat sig vara ett superbete

        Kommentera


        • #5
          Dom kinakopiorna jag plockade hem på wish har också skarv. Hör av er så får ni dom för 500 kr prutat och klart!

          Kommentera


          • #6
            Köpte en 14 cm gammal papegoj färgad Zalt på tradera idag för 130 kr . Vansinnigt att betala 700 spänn för en wobbler. Såg på tradera för ett par veckor sedan nån som bjudit 4600 sänn för ett svartzonker bete!!! Snacka om hybris!

            Kommentera


            • #7
              Den ena utav budgivarna är känd på Tradera för att lägga oerhört höga maxbud på beten i vanliga fall inte hade blivit så dyra om h*n inte varit inblandad i budgivning, antar att h*n är en samlare samt verkar ha goda ekonomiska resurser då jag själv också sålt beten till h*n som slutade bra mycket högre än vad tidigare beten av samma sort hade slutat på. Betet som ovanstående inlägg nämner är det ju samma budgivare som har högsta budet på, h*n köper beten för tiotusentals-kronor på Tradera rätt så ofta.

              Helt rätt tycker jag, den som har flest beten när man dör vinner!
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #8
                Brorsan har en gammal Zalt, borrefärg med Tryck " Kungen i undervärlden". Oöppnat. Undrar vad den kan gå för?

                Kommentera


                • #9
                  Intressant! Vad har vi för miljardärer med ett brinnande fiskeintresse? Finns ju massor som jagar, några borde fiska också tänker jag. Niklas Zennström är ju engagerad i Östersjön men vet inte om han fiskar? Harald Mix hänger i ytterskärgården men där finns ju ingen fisk längre...

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  • Newborn
                    Svar till Värde?
                    av Newborn
                    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                    2024-01-13, 20:31
                  • Knox88
                    Värde på spön ?
                    av Knox88
                    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                    2023-08-13, 11:49
                  • Backslag
                    Svar till Cisco Kid, mindre
                    av Backslag
                    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                    2023-09-03, 20:16

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                  15 svar
                  4 563 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                  63 svar
                  13 327 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                  Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                  16 svar
                  1 454 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                  19 svar
                  5 317 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                  20 svar
                  25 557 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X