Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Under de få år jag bott i götet så har jag fått fisk på spinn på majoriteten av ställena som nämns i tråden och detta utan att ha haft några större förkunskaper om platserna innan, har inte heller på långa vägar den erfarenhet som många andra som tipsat i tråden har. Till och med havsöringsfisket som ska vara "de tusen kastens fiske" har gett resultat fler gånger än det blivit bompass. Detta säger jag inte för att strö salt i såren utan för att poängtera att något väldigt grundläggande måste vara galet med ditt fiske, och att döma från dina inlägg så är min uppfattning att felet är din ovilja mot att göra något som är minsta lilla obekvämt. Vill man inte fiska i blåst, inte bland folk och inte från båt samt tycker P&T är fusk så har man inte många platser att välja på i Göteborg. Kan du tänka om på de punkterna däremot, då är platserna nästintill oändliga. Fisket från pirarna runtom stan t.ex har erbjudit bland det roligaste abborrfisket i hela mitt liv. De lätttillgängliga sjöar som finns häromkring är tröga absolut, men stendött jämt är det definitivt inte. Om jag ska ge dig ett praktiskt råd så är det att hålla dig till ett fåtal beten och nöta med dem, förslagsvis
    jigg och spinnare. En curlytailjigg hemtagen med vevstopp är bland det enklaste och mest effektiva spinnfiske man kan bedriva, på de flesta arter. Testa det, ge dig ut på "obekväma" platser och låt fisket vara ditt fokus när du är ute så kommer huggen. Skitfiske!
    Senast ändrad av kenwald; 2023-05-24, 10:46.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av KimMalmberg, 2004-04-19, 15:26
    34 svar
    7 534 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gädd-jos  
    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13