Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    [QUOTE=NickeGbg;n2514634]

    Hej Nicke;

    Jag hoppas att du läst och följt mina 34 Gäddfisketips nedan och fångat några 10 kilo+ Gäddor nu i år...
    Genom åren har nästan alla som jag fiskat Gädda med fångat åtskilliga Stora Gäddor....

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Kommentera


    • #62
      Är man morgonpigg kan man få abborre på små bladebaits, spinnare, jiggar och poppers i vallgraven. Har aldrig nollat i sommar när jag varit ute tidig men huggperioden är ganska liten. Man ser hur dom jagar i ytan som galna och efter 1-2 timmar så avtar det och sen blir det helt dött. Det finns enstaka stationära abborrar i vallgraven mitt på dagen också men dom är jävligt osugna, ibland tar dom på neko dock.

      Annars är ju mete med majs fortfarande givande, med bottemete+majs/mask får man napp hela dagen. Gäller att ha lite koll på agnet bara eftersom det finns svartmunnad smörbult i vallgraven som är duktiga på att plundra kroken.

      Kommentera


      • #63
        Största trolltråden ja varit med om fiska 30 år utan att få en fisk på kastspö måste vara helt omöjligt om man inte fiskar i en regnpöl eller kör utan krok..

        Kommentera


        • #64
          Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
          Största trolltråden ja varit med om fiska 30 år utan att få en fisk på kastspö måste vara helt omöjligt om man inte fiskar i en regnpöl eller kör utan krok..
          Ge mig en enda anledning till varför någon skulle vilja ljuga om att dom aldrig har fått någon fisk på kastspö? Ljuga om att man har fått 20 kilos gäddor och 2 kilos abborrar däremot kanske någon hade gillat att ljuga ihop. Men du får tro vad du vill. Jag har aldrig fått något på kastspö, och som jag skrivit tidigare så har jag enbart fått abborrar på 50-200 gram och någon enstaka mört på mete.

          Kommentera


          • #65
            Kanske redan varit uppe i tråden, men kollat Fishbrain (appen)? Titta vilka vatten som finns nära dig och var någonstans folk fått fisk.

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

              Ge mig en enda anledning till varför någon skulle vilja ljuga om att dom aldrig har fått någon fisk på kastspö? Ljuga om att man har fått 20 kilos gäddor och 2 kilos abborrar däremot kanske någon hade gillat att ljuga ihop. Men du får tro vad du vill. Jag har aldrig fått något på kastspö, och som jag skrivit tidigare så har jag enbart fått abborrar på 50-200 gram och någon enstaka mört på mete.
              Om jag vore du och om detta är sant då skulle ja höra av mig till Guinness Rekordbok.. Du måste ju fiska i nån regnpöl isåfall, släng på en spinnare i en tjärn så har man ju garanti nån abborre.. Släng på ett skeddrag typ turbodraget så har man garanti nån båge lr öring. Åk ut till en tjärn med ex Regnbåge där du vet att folk har fått fisk, inte där folk säger att dom fått fisk och kasta med ett skeddrag hela dagen, skit i mete och om du prompt ska ha kaffe så fläk i dig de på 5 min då. Får inge fisk om man kastar 5 kast å sen sätter sig i ett vindskydd, då kan de ta 30 år innan man får fisk... Fan man blir ju nästan förbannad när man får höra nå dylikt

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

                Ge mig en enda anledning till varför någon skulle vilja ljuga om att dom aldrig har fått någon fisk på kastspö?
                Nu säger jag inte att det gäller dig alltså.
                Men anledning?
                Ja av samma anledning som andra med narcissistiska störningar eller grandiosa självbilder pundar på att lura och hetsa andra, om det så gäller hetsa på nåt veganforum, hävda att man miljonär på Flashback eller trolla mammor på familjeliv att man borde slå barn.

                Så inget konstigt alls, men jag håller med dig, i en ””normal”” värld kan det verka konstigt, men det finns många många många personer med annat än ””normala”” nöjen..


                Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                &

                Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                -Okänd

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

                  Om jag vore du och om detta är sant då skulle ja höra av mig till Guinness Rekordbok.. Du måste ju fiska i nån regnpöl isåfall, släng på en spinnare i en tjärn så har man ju garanti nån abborre.. Släng på ett skeddrag typ turbodraget så har man garanti nån båge lr öring. Åk ut till en tjärn med ex Regnbåge där du vet att folk har fått fisk, inte där folk säger att dom fått fisk och kasta med ett skeddrag hela dagen, skit i mete och om du prompt ska ha kaffe så fläk i dig de på 5 min då. Får inge fisk om man kastar 5 kast å sen sätter sig i ett vindskydd, då kan de ta 30 år innan man får fisk... Fan man blir ju nästan förbannad när man får höra nå dylikt
                  Men ge dig! Det är väl knappast någon garanti på att få fisk varje gång! Alla som skriver i denna tråden verkar ju vara överens om att det är väldigt svårt att få fisk ifrån land. Och så kommer du och påstår att det garanterat blir fisk.....snacka om att trolla.... Jag har mängder med olika spinnare, skeddrag, jiggar, jerkbait, poppers, wobblers m.m i olika storlekar. Och nej jag fiskar inte i någon pöl, utan i i sjöar runt omkring Göteborg där det skall finnas gott om fisk. Och antal kast har jag aldrig räknat, men det borde väl handla om 2-300 kast vid varje tillfälle. Och vad kan man göra mer än att kasta ut och veva in. Variera med olika drag, olika hastigheter.....låta draget sjunka till olika djup.....vevstop....små ryck m.m.

                  Jag tycker väl också att det låter lite smått otroligt att jag inte har fått så lite som ett hugg ens på över 30 år. Samtidigt som man kan tycka att det mer eller mindre vore omöjligt att en fisk i en stor sjö, skulle befinna sig precis vid rätt tid.....vid rätt djup.....hugga och fastna på krogen..

                  Kommentera


                  • #69
                    Det måste väl finnas ngn "go gubbe" på forumet som bor i Gbg som kan förbarma sig? Ta med ts på en halvdag så han får in "rätta knycken", någon här borde väl kunna kirra detta så han får känna hugget!

                    Eller törs ni inte?...

                    Kommentera


                    • #70
                      Sen gäller det att nöta.. Fiskar själv på ställen som ena dagen kan vara galet bra ibland och nästa tur bommar man. Här säkert nämnts men åk tillbaka till samma ställe/ställen vid olika tidpunkter och olika väder, vindar mm. Håll koll på lufftycket med (smhi). Kanske anteckna. Då du prickar rätt vet du när det stället levererar. O.s.v.

                      Personligen fiskar jag helst borre vid jämt högt lufttryck eller stigande. Det påverkar mkt eftersom borren inte kan reglera sin simblåsa.

                      Ge inte upp ;-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 589 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X