Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

    Visste inte vad det var innan jag googlade på det. Men det känns ju lite som att skjuta en älg inne på en djurpark
    Don't knock it Before you try it. Det är inte så lätt som det kanske låter, och när du fångat din första fisk och ser hur vacker den är så är du fast.
    Senast ändrad av Laxen2; 2019-07-09, 15:12.

    Kommentera


    • #42
      Om du nu skriver att du är rädd för att fiska ifrån båt så testa då Kullsjön som är ett P&T vatten utanför Lerum.
      Regnbåge sätts i kontinuerligt så goda chanser på napp.
      Såhär års är nog morgon och kvällsfiske bäst.
      Kör med spinnare och div olika mindre skeddrag och tasmanian devil.
      Även jag tycker du borde släppa Delsjöarna och testa tex Härlanda tjärn.
      Eller Kärrsjön nära landvetter flygplats... där har jag fått gädda från land,förvisso smågädda men ändå fisk.
      Sävelången så finns det inte så många lättåtkomliga platser från land utan det är bron vid Nääs,Norsesund eller vid Floda centrum som gäller.
      Min fiskeblogg:
      www.marcusfiske.blogspot.se

      Kommentera


      • #43
        Å överväg vadarbyxor...

        Kommentera


        • #44
          Blev ett morgonpass idag i Härlanda Tjärn. Lite mer liv i sjön idag, med en hel del luftbubblor och ett par gäddor som slog runt i vassen. Kastade med spinnare, wobbler och något annat mjukt fiskliknande drag längs med vassen på båda sidor, och även en del rätt ut i sjön.....Inget napp!

          På metet var det en massa småfisk och nafsade och slet av masken ifrån kroken flera gånger. Fick upp en liten stackare som hade lyckats svälja hela kroken, som jag dessvärre fick ta dö på.

          Såhär har det sett ut i 30 år......antingen är det helt dött, eller så får jag upp 1-3 pyttesmå abborrar.

          Jaja.....det var mysigt att komma ut på tidigare morgonen.....iallafall fram tills det kom en massa människor som skulle i och bada....då drog jag hemåt.

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg
            Blev ett morgonpass idag i Härlanda Tjärn. Lite mer liv i sjön idag, med en hel del luftbubblor och ett par gäddor som slog runt i vassen. Kastade med spinnare, wobbler och något annat mjukt fiskliknande drag längs med vassen på båda sidor, och även en del rätt ut i sjön.....Inget napp!

            På metet var det en massa småfisk och nafsade och slet av masken ifrån kroken flera gånger. Fick upp en liten stackare som hade lyckats svälja hela kroken, som jag dessvärre fick ta dö på.

            Såhär har det sett ut i 30 år......antingen är det helt dött, eller så får jag upp 1-3 pyttesmå abborrar.

            Jaja.....det var mysigt att komma ut på tidigare morgonen.....iallafall fram tills det kom en massa människor som skulle i och bada....då drog jag hemåt.
            Testa agna med småborren då?
            Då kan du både fin gädda samt kralliga abborrar
            Finns väl förövrigt mer ställen än badplatsen att fiska på vid Härlanda tjärn?
            Testa även som jag skrivit innan med ytbete typ groda och kasta in mot vassen där gäddorna slog
            Och som sagt byt ställen,nappar det inte på ett ställe på ett tag så byt... så täcker du mer vatten och har således större chans att få fisk.
            Min fiskeblogg:
            www.marcusfiske.blogspot.se

            Kommentera


            • #46
              Älskar morgonpass. På grund av småbarn (potträning pågår) så kan jag inte fiska i närheten av så mycket som jag vill men kul att läsa om din satsning. Du kan pröva att agna kroken med flera maskar, mask och majs, enbart majs (2-3 korn) eller agna med en halv räka. Då kanske du kan hålla de minsta firrarna borta.
              http://enamatorfiskare.blogspot.se
              Instagram enamatorfiskare

              Kommentera


              • #47
                Jag missade ju totalt att skriva att jag fick bottennapp också. Och det otroliga var att när jag vevade in så fick jag inte bara med mig någon gren, utan också hela 5 stycken andra drag, förutom mitt egna!

                Kommentera


                • #48
                  Någon annan som får någon fisk, eller som tycker att det nappar sämre än vanligt i år?

                  Nu har jag varit ute 4 gånger, och har endast fått en pytteliten abborre vid ett var tillfällena.

                  Jag var ju först vid Delsjön där det var stendött, varken napp eller något liv i sjön. Sedan var jag vid Härlanda Tjärn där det bubblade en hel del på ytan, och där ett par gäddor hoppa i vassen, och det var där jag fick min lilla 50 grams borre.

                  I förrgår var jag uppe i Kåsjön....inget napp, inget liv. Ikväll har jag för första gången varit i Göta Älv och fiskat. Åkte upp till Bohus och hittade ett ställe som jag tyckte såg bra ut. Djupt redan inne vid land.....vass, lite näckrosblad. Inget tecken på något liv och inget napp.

                  En sak att jag inte får något då jag kastar, för det har jag ju aldrig fått.....men att det inte ens nappar något på metet känns ju helt klart lite trist.

                  Kommentera


                  • #49

                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #50
                      Det nappar finfint. Tyvärr men det där med att ”det inte nappar” är oftast en ursäkt. Du borde verkligen bestämma dig för att satsa på antingen metet eller spinnfisket. Om du väldigt gärna vill få fisk på spinnfiske så hyr en båt i Delsjön och stick ut och testa diverse ställen.
                      http://enamatorfiskare.blogspot.se
                      Instagram enamatorfiskare

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 303 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 453 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 314 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 553 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X