Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Fiskeframgång handlar till stor del om matematik, ju längre tid betet är i vattnet desto bättre odds. Jag fiskade förr med två fiskebröder som tog tiominuters rökpauser stup i kvarten, medan jag matade kast efter kast. Gissa vem som fick mest fisk. Kolla t.ex fiskeprofessor Fränstams teknik att påbörja nästa kast innan betet lyfts ur vattnet, det är sådant man vinner tävlingar på.

    Kommentera


    • #72
      Ursprungligen postat av
      ;n2514610

      Göta älv är jävligt lurig och tjurig, du kan exempelvis hitta ett ställe som vid ett snabbt öga ser ut och skulle kunna vara ett fint ställe att fiska på, men, kollar du noga på hur vattnet flyter och hur vasstråna rör sig då ser du att det är ganska strömt där och då kan du stå där å fiska tills du blir pensionär utan att få nåt därför att fisken du letar efter står 175meter uppströms i bakvattnet lr 27meter nedströms i djuphålan efter kröken och dom ställena kommer du troligtvis inte åt från land. Så ska du fiska där med framgång behöver du båt lr kajak.
      RUSTY HOOK RUSTY HOOK
      Registered User

      Nog finns det många stora Gäddor i Göta älv. Det gäller bara att fiska på rätt plats vid rätt tid och med rätt bete.... Det var gäddfantomen Tero Paakki som fick en på 15.050 kilo.
      https://www.fiskejournalen.se/gadda-15-plus-i-gota-alv/....

      Vassa krokar betyder bättre fiskelycka!

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-17, 10:49.

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

        Men ge dig! Det är väl knappast någon garanti på att få fisk varje gång! Alla som skriver i denna tråden verkar ju vara överens om att det är väldigt svårt att få fisk ifrån land. Och så kommer du och påstår att det garanterat blir fisk.....snacka om att trolla.... Jag har mängder med olika spinnare, skeddrag, jiggar, jerkbait, poppers, wobblers m.m i olika storlekar. Och nej jag fiskar inte i någon pöl, utan i i sjöar runt omkring Göteborg där det skall finnas gott om fisk. Och antal kast har jag aldrig räknat, men det borde väl handla om 2-300 kast vid varje tillfälle. Och vad kan man göra mer än att kasta ut och veva in. Variera med olika drag, olika hastigheter.....låta draget sjunka till olika djup.....vevstop....små ryck m.m.

        Jag tycker väl också att det låter lite smått otroligt att jag inte har fått så lite som ett hugg ens på över 30 år. Samtidigt som man kan tycka att det mer eller mindre vore omöjligt att en fisk i en stor sjö, skulle befinna sig precis vid rätt tid.....vid rätt djup.....hugga och fastna på krogen..
        Fisk varje gång? Nu snackar vi att du aldrig har fått en fisk på 30 år åk till närmsta brygga,pir,strand med vass och kasta lite gummi lr skeddrag så får du en gurka utan problem. Vägrar tro att man inte fått en fisk på kast när man nött i 30å, omöjligt!

        Kommentera


        • #74
          Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

          Fisk varje gång? Nu snackar vi att du aldrig har fått en fisk på 30 år åk till närmsta brygga,pir,strand med vass och kasta lite gummi lr skeddrag så får du en gurka utan problem. Vägrar tro att man inte fått en fisk på kast när man nött i 30å, omöjligt!
          Jag har varit vid mängder av bryggor, klippor m.m och kastat tusentals gånger med alla möjliga olika drag....både tidig morgon och kväll....vår, sommar och höst, i olika väderlekar, och det är aldrig någon fisk (så vitt jag har känt) som ens har försökt bita på något drag jag har haft i vattnet.

          Jag har bara senaste veckan nu varit ute 4 gånger, och det har varit helt dött förutom en liten abborre som jag fick på mete.

          Jag har faktisk heller aldrig sett någon annan få fisk på kastspö, mer än i klipp på Youtube, där dom fiskar ifrån båt med ekolod.

          Men du får tro precis vad du vill. Men för en som bara kan åka ut till närmsta brygga och kasta lite med ett skeddrag och få fisk varje gång, kan jag förstå att det låter lite osannolikt att man inte fått något napp på över 30 år.....men det är dagens sanning.

          Kommentera


          • #75
            Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
            Största trolltråden ja varit med om fiska 30 år utan att få en fisk på kastspö måste vara helt omöjligt om man inte fiskar i en regnpöl eller kör utan krok..
            Han kanske håller på AIK...

            .Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • #76
              Jag har haft betydligt sämre abborrfiske detta året än förra. Får dock fortfarande minst några små varje gång jag är ute. Är oftast ute mitt på dagen efter jobbet någon timme eller 2. Om du inte bryr dig om naturupplevelsen så ställ dig inne i centrala Göteborg och dra några kast och flytta dig ofta tills du hittar fisken. Kan garantera dig att du får fisk så länge du nötar

              Kommentera


              • #77
                Hyr en båt i Stora Delsjön. Du får lugn och ro och du kan pröva mängder av ställen.
                http://enamatorfiskare.blogspot.se
                Instagram enamatorfiskare

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                  Han kanske håller på AIK...

                  .Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm
                  Haha älskar dig.. Skulle man kunna hyra dig som morfar/farfar tror du?

                  Kommentera


                  • #79
                    Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

                    Jag har varit vid mängder av bryggor, klippor m.m och kastat tusentals gånger med alla möjliga olika drag....både tidig morgon och kväll....vår, sommar och höst, i olika väderlekar, och det är aldrig någon fisk (så vitt jag har känt) som ens har försökt bita på något drag jag har haft i vattnet.

                    Jag har bara senaste veckan nu varit ute 4 gånger, och det har varit helt dött förutom en liten abborre som jag fick på mete.

                    Jag har faktisk heller aldrig sett någon annan få fisk på kastspö, mer än i klipp på Youtube, där dom fiskar ifrån båt med ekolod.

                    Men du får tro precis vad du vill. Men för en som bara kan åka ut till närmsta brygga och kasta lite med ett skeddrag och få fisk varje gång, kan jag förstå att det låter lite osannolikt att man inte fått något napp på över 30 år.....men det är dagens sanning.
                    Då återstår ju bara att lägga ner och söka en annan hobby.. Måste vila nån förbannelse över dig!

                    Kommentera


                    • #80
                      Nej Espen jag tycker han ska fortsätta fiska, att skratta och förundras hjälper inte TS att nå dit han vill...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 592 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X