Fiskat i 30 år utan ett enda napp. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskat i 30 år utan ett enda napp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Precis, tillför hellre något vettigt. Sandlådenivå på vissa tyvärr.

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Nej Espen jag tycker han ska fortsätta fiska, att skratta och förundras hjälper inte TS att nå dit han vill...
      Det var såklart ironi i de inlägget, klart man inte ska sluta med något man tkr om bara för att de går dåligt. Då hade de inte funnits en endaste golfspelare kvar.

      Jag står ändå fast vid att om man inte fått fisk på 30år på kastspö då fiskar man helt enkelt i fel vatten. Som nån annan sa så kan man ju alltid kolla fishbrain appen vart folk har fått fisk. Man kan alltid höra sig för med sin närmaste fiskebutik om dom har nå tips på vatten. Det finns garanterat någon fiskeguide runt gbg som kan ta med dig ut antingen i båt eller från land och visa lite tekniker och ställen man ska söka sig till. Hade jag personligen inte fått fisk på 30 år då hade jag gjort allt i min makt för att få de där berusande hugget.

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

        Haha älskar dig.. Skulle man kunna hyra dig som morfar/farfar tror du?
        Hej Espen;

        Tack! Du skriver mycket bra och har ett trevligt sätt! Morfar är jag redan med tre döttrar, en son och flera dotterdöttrar i 20-25 årsåldern..
        Farfar är jag inte ännu men förhoppningsvis inom några år....
        Min son John- Fredrik som gjort Trumman Sportfiske-sidan gillar allra bäst att fiska Lax. Han har fått flera stora Laxar i Gaula som tonåring med Laxar på både 13 kilo och 15 kilo, men han har även fångat ett antal 10 kilo+ Gäddor varav du kan se en av dem på bilden nedan...
        John-Fredrik Engström, 8 år med sin första 12+ gädda på 12,6 kilo fångad i oktober på en sjunkande Swim Whizz Nr 564 (Tiger Stripe) utanför Mörkö. Gäddan var så stark att den flera gånger höll på att dra John-Fredrik överbord.
        OId Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-17, 14:44.

        Kommentera


        • #84
          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

          Hej Espen;

          Tack! Du skriver mycket bra och har ett trevligt sätt! Morfar är jag redan med tre döttrar, en son och flera dotterdöttrar i 20-25 årsåldern..
          Farfar är jag inte ännu men förhoppningsvis inom några år....
          Min son John- Fredrik som gjort Trumman Sportfiske-sidan gillar allra bäst att fiska Lax. Han har fått flera stora Laxar i Gaula som tonåring med Laxar på både 13 kilo och 15 kilo, men han har även fångat ett antal 10 kilo+ Gäddor varav du kan se en av dem på bilden nedan...
          John-Fredrik Engström, 8 år med sin första 12+ gädda på 12,6 kilo fångad i oktober på en sjunkande Swim Whizz Nr 564 (Tiger Stripe) utanför Mörkö. Gäddan var så stark att den flera gånger höll på att dra John-Fredrik överbord.
          OId Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Grym gädda vilket år är det här fotot taget?

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av Henke E Visa inlägg

            Grym gädda vilket år är det här fotot taget?
            1:a April 1879
            OId Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Senast ändrad av Old Firehand; 2019-07-27, 16:41.

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

              Då återstår ju bara att lägga ner och söka en annan hobby.. Måste vila nån förbannelse över dig!
              Varför skulle jag lägga ner? Jag har skrivit tidigare att det är väldigt trevligt att komma ut och fiska, även om man inte får napp. Och oftast brukar jag ju få någonting på metet, men aldrig på kast. Tycker istället att du kan hålla dina åsikter för dig själv, för du är bara tyken och otrevlig tycker jag.

              Kommentera


              • #87
                Ursprungligen postat av NickeGbg Visa inlägg

                Varför skulle jag lägga ner? Jag har skrivit tidigare att det är väldigt trevligt att komma ut och fiska, även om man inte får napp. Och oftast brukar jag ju få någonting på metet, men aldrig på kast. Tycker istället att du kan hålla dina åsikter för dig själv, för du är bara tyken och otrevlig tycker jag.
                Som jag skrev så var jag ironisk, det var på skoj, ett skämt. Ber så hemskt mkt om ursäkt för att jag försökte ställa till med sånna hemskheter! Lycka till med kastspöet...

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

                  Som jag skrev så var jag ironisk, det var på skoj, ett skämt. Ber så hemskt mkt om ursäkt för att jag försökte ställa till med sånna hemskheter! Lycka till med kastspöet...
                  Det är väl snarare sarkasm, men jag vill inte vara den som märker ord

                  Till Ts, du har fått massor med förslag på tekniker och platser, och borde förstått att du får göra annorlunda om du vill uppnå det du frågar efter.
                  Einstein sa en gång: ”att göra samma sak om och om igen och förvänta sig andra resultat är höjden av galenskap” ( dessutom i 30 år?!)

                  Jag erbjöd dig tex. att låna min båt och få fisketips och positioner, men du tycke det verkade obehagligt att vara på sjön.
                  Du vill inte riktigt testa ställen som har större sannolikhet att få fisk, och du vill ha det lugnt och skönt och dricka kaffe.
                  Då kommer du sannolikt få samma utfall du hittills fått.
                  Och det är väl helt ok.

                  Men nej det är inte omöjligt att få fisk på spinn.
                  Jag var ute igår och satte fiskespö i händerna på mina barn 4 och 7år gamla. Dom fick torsk, makrill och sej och det tog bara några minuter.
                  För ett tag sen var jag i en sjö, båda ungarna fick abborre och gös.

                  Men då kan man inte vara i en badvik och kasta lite bittert och tänka det finns fan ingen fisk idag heller..

                  Om du verkligen vill utveckla ditt fiske, glöm bort dina senaste 30år, och gör om, men vill du gå ner till vattenbrynet och dricka kaffe, då kommer du få samma resultat som innan.
                  Börja experimentera med tipsen du fått, och kanske till och med jobba på osäkerheten att vara ute en båt, då kommer det hända grejer.

                  Men egentligen tror jag inte mitt svar kommer få rätsida på din inställning eller ditt fiske, mycket av tråden, som många andra trådar, handlar mer och mer om semantik.

                  Men lycka till, fiske på alla dess sätt och vinklar är en trevlig sysselsättning.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • #89
                    Bra skrivet Bowen! Precis som du säger så måste TS, i fall han vill få ett annat utfall, ändra på något i receptet han har idag, för det funkar inte. Skruva på teknik, metod, bete, sjö, plats.
                    Skitfiske!

                    Kommentera


                    • #90
                      Var det inte någon här på FS som hade som signatur: "Man kan inte njuta och få fisk samtidigt"?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 589 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 329 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 573 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X