Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra priser-nätbutiker-fysiska butiker-nedläggningar

    Vi fiskare/konsumenter har makten men oxå ett ansvar. Om vi till varje pris skall i alla sammanhang ha lägsta pris och beställa produkter till lågt värde från andra sidan planeten utan att betala o reflektera över vad den egentliga kostnaden är/blir( jädra lång inledning) så får det flera konsekvenser men en är att butiker läggs ner.
    Jag försöker så långt det är möjligt stödja min lokala butik ( Wittlocks Halmstad ) . Skälen är flera Miljö osv men jag vill kunna få bra råd, reklamera även när det är " krångligt " sitta i soffan i tjötamed andra fisketokar.
    Alla har inte råd kanske men jag tror att många har en möjlighet att lägga ngt mer i butiken .
    Sen verkar det finnas en kultur att det skall ges rabatt o prutas till höger o vänster - hur många försöker det på Willys o Ikea?
    Alla får göra sitt val men med detta kommer alltid en konsekvens.
    Om jag kollat in ngt på nätet hos ngn annan handlare så ger jag alltid min butik en chans att ge sitt pris , oftast är det högre men jag är beredd att betala detta för den service jag får och som ett sätt att stödja den lokala butiken.
    Att beställa hem och skicka tillbaka med jämna mellanrum bara för att det är möjligt innebär inte att det är " gratis " jag undviker det av flera skäl men det är en annan fråga.
    Vad har ni för åsikt ?
    Peter b

  • #2
    Jag vill ha lokala butiker, så jag handlar där.
    Handlar man inte där så kommer dom försvinna.

    Det måste krävas en speciell typ av människa som går till en butik och provar ut något och sedan går hem och beställer det över internet ifrån något ställe som är aningens billigare.

    Kommentera


    • #3
      Problemet är att små butiker inte kan ha alla prylar på lager i butiken och om valet står mellan att beställa hem via en butik eller ligga hemma i soffan och beställa väljer de flesta det senare, det är inget specifikt för sportfiske utan butiksdöden slår i många branscher.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      • Newborn
        Svar till Värde?
        av Newborn
        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
        2024-01-13, 20:31
      • Knox88
        Värde på spön ?
        av Knox88
        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
        2023-08-13, 11:49
      • Backslag
        Svar till Cisco Kid, mindre
        av Backslag
        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
        2023-09-03, 20:16

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
      15 svar
      4 576 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      63 svar
      13 590 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
      16 svar
      1 467 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
      19 svar
      5 331 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
      20 svar
      25 573 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X