Om levande beten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Om levande beten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Det råder total inkonsekvens i vår etik, när jag en gång i världen läste på universitet hade vi en lärobok med den talande titeln Causing death and Saving lives, kan rekommenderas för den som vill fördjupa sig i ämnet:

    https://www.amazon.com/Causing-Death.../dp/0140134794

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Coffe81 Visa inlägg

      Varför struntar inte du bara i vad jag skriver då? Varför ens lägga ner tid på att svara?
      Att gå ut och klaga på folk som använder levande bete vid sportfiske. Men att meta med mask är ok?.
      Skall masken vara död?
      Maggot är ok?
      Eller skall man meta med bara krok? Eller kanske ingen krok alls. Bättre att inte fiska alls då, så slipper man utsätta fisk,maskar,Eller maggots för onödigt lidande.

      Hör du ens hur det låter? hela tråden är ju till för att provocera sportfiskare. Så när jag ironiskt skriver ett svar.
      Sorry Leif. Jag missade smileysarna, jag har inte dem nära när jag skriver på mobilen, däremot på datorn har jag en hel rad med olika figurer att lägga in.
      Du har rätt i att det kloka i att svara på en provokation kan absolut ifrågasättas, "mata inte trollen" brukar det ju heta. Att döma av ditt senaste inlägg så verkar du återigen bara vilja provocera och hör hemma i den kategorin. Jag skrev mitt inlägg i hopp om att du skulle ta till dig och tänka en gång till nästa gång men tyvärr verkar det som jag hade fel. Kommer nu inte svara igen utan hoppas att du blir utslängd från FS permanent då du inte tillför något till forumet utan tvärtom medvetet och upprepade gånger förstör för de som har förmågan att diskutera saker på ett respektfullt sätt.

      Kommentera


      • #33
        Jag får lite vibbar av tråd som jag läste på Edgeflyfishing för 10 år sedan när jag läser den här. Den gick ut på att trådskaparen hade nypt av hela krokböjen på sina torrflugor (vilket han bara fiskade med), mothugg var mao helt onödigt. Självklart måste det finnas utrymme för ironi och humor på sportfiskeforum, det blir jävligt tråkigt annars

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av John A Visa inlägg

          Du har rätt i att det kloka i att svara på en provokation kan absolut ifrågasättas, "mata inte trollen" brukar det ju heta. Att döma av ditt senaste inlägg så verkar du återigen bara vilja provocera och hör hemma i den kategorin. Jag skrev mitt inlägg i hopp om att du skulle ta till dig och tänka en gång till nästa gång men tyvärr verkar det som jag hade fel. Kommer nu inte svara igen utan hoppas att du blir utslängd från FS permanent då du inte tillför något till forumet utan tvärtom medvetet och upprepade gånger förstör för de som har förmågan att diskutera saker på ett respektfullt sätt.
          I det här fallet så matade du trollet två gånger Jag tycker coffes inlägg är lika välkommet i den här tråden som alla andras. Det blir ett skevt forumklimat att peka med den stora pinnen och knuffa folk överbord bara för att de har andra perspektiv eller rent av är provokativa. Vad vore en levande kultur utan provokatörer och cynism , karikatyr och humor? I det här fallet gjorde coffe81 det med en slags underliggande humor gentemot trådskaparen. (Om det var osmakligt är faktiskt en annan fråga) Kan man inte skönja det då kanske man får ta av sig sina moralistbrillor och se vad som står igen.

          Har vi ingen djurrättsaktivist som har tankar kring att fiska med levande bete? Vore intressant att höra ingången i det resonemanget.







          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av mrheyjoe Visa inlägg

            I det här fallet så matade du trollet två gånger Jag tycker coffes inlägg är lika välkommet i den här tråden som alla andras. Det blir ett skevt forumklimat att peka med den stora pinnen och knuffa folk överbord bara för att de har andra perspektiv eller rent av är provokativa. Vad vore en levande kultur utan provokatörer och cynism , karikatyr och humor? I det här fallet gjorde coffe81 det med en slags underliggande humor gentemot trådskaparen. (Om det var osmakligt är faktiskt en annan fråga) Kan man inte skönja det då kanske man får ta av sig sina moralistbrillor och se vad som står igen.

            Har vi ingen djurrättsaktivist som har tankar kring att fiska med levande bete? Vore intressant att höra ingången i det resonemanget.







            Blyklumpar, gummibitar, plåt och en del annat som blir kvar i vattnet efter fisketurerna borde va betydligt mer skadligt för miljön en att plåga en mört så en lite knepig situation, kanske döda beten för hela slanten vore bäst , och helst då självdöda så man inte var grym nog att slå ihjäl en fisk ....

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • Newborn
              Svar till Värde?
              av Newborn
              Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
              2024-01-13, 20:31
            • Knox88
              Värde på spön ?
              av Knox88
              Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
              2023-08-13, 11:49
            • Backslag
              Svar till Cisco Kid, mindre
              av Backslag
              Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
              2023-09-03, 20:16

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
            15 svar
            4 584 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            63 svar
            13 604 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RUSTY HOOK  
            Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
            16 svar
            1 467 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
            19 svar
            5 335 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
            20 svar
            25 577 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X