Fiskeresan bokad - silverjakt på Bornholm första helgen( to-sön) i november. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresan bokad - silverjakt på Bornholm första helgen( to-sön) i november.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskeresan bokad - silverjakt på Bornholm första helgen( to-sön) i november.

    Säger som polarn jag är övertänd, tokladdad inför resan. Ska det bli tredje gången gillt ? Det vore så kul om ngn av oss ( helst jag) lyckades trixa upp en större öring.
    Har varit på ön 3 ggr tidigare en var semester så den räknas inte ?!! Första svängen var en kall vecka i februari , det gav en godkänd nästa försök va månadsskiftet mars/april , som gav flera små en större tappad och en stor färgad på land.
    Återstår att bärga en " silverback".
    Ví hyr en lägenhet av Per Sjöström som har fiskehotellet Verona , uppe på norra spetsen Sandvig /Allinge. Var man bor spelar inte så stor roll det blir åka runt med bil jaga lokaler beroende på vind,vågor o vattenkvalitet.
    Ön har satsat hårt på att få fler turister . Man har sänkt priset på färjebiljetter till en mycket låg nivå så att även för nån dag så blir kostnaden för o ta över bilen väldigt låg.
    Om vi inte får nån fisk får vi göra ngt som vi är minst lika bra på dricka öl o berätta skrönor.
    Vi har gått igenom kartan med fiskeplatser , märkt ut heta lokaler och kommer att lägga dagsturer när vi fått sista vädermeldingarna - ser inte vad som skulle kunna gå fel .
    Nedräkningen har börjat och hoppsan det blev visst ännu ett nytt spö.
    Peter b

  • #2
    Någon som varit på ön nyligen eller är på väg dit närmaste tiden. Hör gärna av er om vad som skett eller vilka förväntningar ni har. Peter b

    Kommentera


    • #3
      Man bor verkligen bra hos Per! Kul att höra att färjekostnaden blivit mer rimlig. Själv har jag inte lyckats pricka rätt fiskemässigt nån gång på ön men får önska skitfiske till er!

      Kommentera


      • #4
        Jag var där en gång för några år sen, stod och fjantade med flugspö, inte ett liv, och kristallklart vatten och stenstränder. Efter nån dag träffade jag några danska fiskare, dom vadade långt ut och kastade med riktiga spökanoner och långsmala drag.

        Dom fick mängder av väldigt godkända fiskar då dom kom ut en bit utanför ett rev eller en kant som dom förklarade.

        Så just då var det melodin i alla fall för att få fisk alls.

        Kommer inte ihåg om det var vår eller höst jag var där dock.
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • #5
          Stämmer väl med mina erfarenheter och info jag fått att fisken många gånger står långt ut eller precis innan vågbrytet. Sen kommer man ju inte från att de flesta fiskar med spinn - drag eller bombarda. Danskarna ger sig många gånger ut i tuffa vågor - kan bli för mycket , lite offseason för bad.
          Peter b

          Kommentera


          • #6
            Skitfiske!

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            • Newborn
              Svar till Värde?
              av Newborn
              Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
              2024-01-13, 20:31
            • Knox88
              Värde på spön ?
              av Knox88
              Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
              2023-08-13, 11:49
            • Backslag
              Svar till Cisco Kid, mindre
              av Backslag
              Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
              2023-09-03, 20:16

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
            15 svar
            4 563 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            63 svar
            13 303 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg RUSTY HOOK  
            Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
            16 svar
            1 453 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg mrfisker  
            Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
            19 svar
            5 314 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
            20 svar
            25 553 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X