Hur ser ditt tålamod ut? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur ser ditt tålamod ut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Ett tips för att hålla fingrarna varmare... engångs gummihandskar som bland annat tandläkare använder håller vattnet borta från händerna och torra händer är guld värt... man ser ut som ett pervo men det är det värt =)
    Hmmm... engångs gummihandskar....

    Tur att mina fiskebyxor går upp till brösthöjd
    Inte vända dig ryggen på lördag hahaha

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Så länge mina fingrar inte blir blålila så nöter jag på
    Men mitt Pannben är extremt hahaha
    Ett tips för att hålla fingrarna varmare... engångs gummihandskar som bland annat tandläkare använder håller vattnet borta från händerna och torra händer är guld värt... man ser ut som ett pervo men det är det värt =)

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Så länge mina fingrar inte blir blålila så nöter jag på
    Men mitt Pannben är extremt hahaha

    Lämna en kommentar:


  • jorgen.mansson
    replied
    Ursprungligen postat av Kimmen Visa inlägg
    Har troligen ett bra tålamod!

    ... jag fiskar ju mestadels arter som kräver tålamod, lax havsöring asp!
    En får skylla sig själv. Lön för mödan eller vad är de man säger
    Jag fiskar också väldigt mycket havsöring och det kräver tålamod.

    Lämna en kommentar:


  • Sdw
    replied
    Händer det inget på ett par timmar så brukar tålamodet tryta för min del. Men det räcker med ett hugg så att man får känslan av att det faktiskt finns liv där under så kan man hålla på ett tag till.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Är för envis för mitt eget bäst..... Kan hålla på en hel dag utan ett hugg och åka dit dagen efter för att göra samma sak....

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Kan nöta i timmar på en plats som jag vet håller stor fisk. Iaf när jag fiskar själv, har jag någon med mig (gäller inte alla?) har han sällan samma tålamod vilket ofta resulterar i en flytt ganska snart.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Oftast kör jag med mindsetet "Det räcker med ett hugg" och känslan av att man aldrig vet vad det är för fisk som simmar kring ens bete är tillräckligt för att jag ska kunna stå och nöta, en hel dag om sig så bör. Däremot om man är inne på 3:e dagen utan ett pet, eller om man hade en dålig morgon hemma eller om det är ett sånt där väder som verkligen förstör allt man hade planerat så brukar jag inte bli lika långvarig om det inte händer något.
    Brukar alltid säga till folk när jag fiskar med andra att dom får ta egen bil så jag slipper åka hem när dom ledsnar, brukar alltid bli kvar till sist.

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Skapa ett för dagen "vinnande mönster"!
    Bli inte missmodig och tappa tålamodet när du fiskat några timmar utan att ha fått ett enda hugg! Kom ihåg att du inte i förväg exakt vet var fisken finns. Du har inget skäl att helt byta område innan du bildat dig ett "mönster". Fortsätt att fiska dig framåt samtidigt som du testar olika beten och studerar både ekolod och sjökort. På detta sätt kan du noggrant studera och fiska av nya, heta platser och gamla favoritställen. Snart så börjar du hitta fisken. Var då noga med att memorera topografi, växtlighet och andra detaljer på varje ställe där du kommer i kontakt med fisk. Nu, när du vet var fisken uppehåller sig, kan du förflytta dig till andra platser som har samma typ av topografi och övriga egenskaper som stämmer med de ställen du redan fått fisk på. Detta kallas att skapa sig ett vinnande "mönster"!
    Ett "vinnande mönster" består av rätt plats, rätt bete och rätt fisketeknik! När du söker efter stor gädda och lyckats skapa dig ett "mönster" för dagen som ger bra resultat då är det bara att fiska på. Det är tidig vår och du hittar en "monstergädda" i en djupbrant utanför en lekvik. Fiska omsorgsfullt av det närliggande området med en sjunkande wobbler. Spinn in wobblern otroligt långsamt tätt utefter botten med varierande långa spinnstopp. Det lönar sig! Hittar du en stor gädda på en plats, står det i regel flera stora i närheten och väntar! Gäddorna kan stå tätt på en platå i djupbranten eller vid den nedre brytlinjen där slätbotten tar vid. De kan stå i en djupgrop mitt inne i en lekvik eller vid botten nedanför en bergsbrant. Som wobbler rekommenderar jag sjunkande Swim Whizz och Cisco Kid 600 eftersom jag själv genom åren tagit närmare 150 gäddor över tio kilo på dessa två wobblerfabrikat. Självklart finns det massor av andra bra wobbler att välja bland.

    Old Firehand
    Leif Engström


    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Ps. Tänk på att vi fiskar för att det är både skönt och spännande som på bilden här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_37.htm ...Ds.
    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-10-17, 10:49.

    Lämna en kommentar:


  • Kimmen
    replied
    Har troligen ett bra tålamod!

    ... jag fiskar ju mestadels arter som kräver tålamod, lax havsöring asp!
    En får skylla sig själv. Lön för mödan eller vad är de man säger

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

  • Newborn
    Svar till Värde?
    av Newborn
    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
    2024-01-13, 20:31
  • Knox88
    Värde på spön ?
    av Knox88
    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
    2023-08-13, 11:49
  • Backslag
    Svar till Cisco Kid, mindre
    av Backslag
    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
    2023-09-03, 20:16

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
15 svar
4 576 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
63 svar
13 589 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
16 svar
1 467 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 329 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
20 svar
25 573 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X