Tre gäddbeten du inte kan vara utan - och ett som du aldrig fallit för - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tre gäddbeten du inte kan vara utan - och ett som du aldrig fallit för

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
    Instämmer på gamla freestyler. Satan vilken gäddräpare det är. Lätt att trimma. Och går helt kockojambo i vattnet haha. Tyckte de kunde ha en liten förmåga att haka upp sig i taffsen i början dock. Men det rätta till sig..
    Hur trimmar du freestylern? Ägde en sådan men det måste varit minst tio år sedan.
    Piggen ser jag fram emot att kasta vid förleksfisket.
    Kan bli att jag byter ut swimbaits till i år, vilka brukar ha minst 1 plats om inte två på topp tre listan, har typ börjat tröttna på det fisket.

Kommentera

Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      * Westin Ricky the roach 14 och 18 cm
      * Svartzonker Mcrubber från 17 cm och uppåt
      * Pig Shad alla storlekar
      Westins Ricky the Roach är fortfarande en stor favorit för mig och det är även Svartzonkers McRubber.

Pig Shad har jag inga kvar och jag fick aldrig någon större gädda på dom så dom köper jag inte fler av.

Westins Swim suspending gillar jag i blåsigt väder när jag fiskar pelagiskt... den jobbar medans jag häller upp kaffe.

I år kommer jag fiska i en betydligt större sjö än tidigare där allt gäddfiske bedrivs pelagiskt och många trollar endast där så det kanske blir fler hårdbeten som är suspending i betesboxen.

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

Hur trimmar du freestylern? Ägde en sådan men det måste varit minst tio år sedan.
        Kan bli att jag byter ut swimbaits till i år, vilka brukar ha minst 1 plats om inte två på topp tre listan, har typ börjat tröttna på det fisket.
        https://www.fiskesnack.com/forum/fis...ler-succ%C3%A9

Kommentera

Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg

Bytar ringar och krokar mm.. Har för mig dubbla ringar och en annan krokstorlek fick dom att bli helt svävande..
          Va mitt absolut mest fiskfångande bete när man jerka mycke.. Blev på nån vänster av med en hel kasse sådana efter en flytt.. Grämer mig än idag..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Bergman, 2002-08-30, 21:53
          6 svar
          1 838 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Kattman
          av Kattman