Onödiga fisketillbehör - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Onödiga fisketillbehör

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
    Jag får ju typ aldrig någon fisk
    Så allt utom matsäck är helt onödigt
    Hoppet är det sista som överger människan broder... det är aldrig för sent att ge upp och skulle man ge upp ska man inte göra det hungrig...

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
      Jag får ju typ aldrig någon fisk
      Så allt utom matsäck är helt onödigt
      Du har helt enkelt bara för lite grejer som behövs för att få fisk... Bara investera i fler....
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #13
        Har ca olika 7 spön & rullar som jag använder frekvent det är dom resterande 10 spön & rullar som känns lite onödiga men jag ångrar inget köp

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Med en modernare elmotor med bra ankringsfunktion i fören på båten är talon/power pole inget jag skulle använda, då ska man komma ihåg att fälla upp dessa mackapärer vid varje kortare förflyttning vilket bara är extra krångel.
          Tycker precis tvärtom, en Talon är mycket bättre än att GPS-ankra där vi fiskar . En talon sticker man ner i botten väldigt snabbt och smidigt utan att muddra upp en massa slam och sjögräs som elmotorn gör . Men är det lite mer vatten under kölen så funkar kanske elmotorn bättre, Har ingen Talon själv, men har länge funderat på att köpa en tjock glasfiberstav som en fattigmans Talon, men problemet är att hitta stavar som passar ändamålet.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg

            Tycker precis tvärtom, en Talon är mycket bättre än att GPS-ankra där vi fiskar . En talon sticker man ner i botten väldigt snabbt och smidigt utan att muddra upp en massa slam och sjögräs som elmotorn gör . Men är det lite mer vatten under kölen så funkar kanske elmotorn bättre, Har ingen Talon själv, men har länge funderat på att köpa en tjock glasfiberstav som en fattigmans Talon, men problemet är att hitta stavar som passar ändamålet.
            Som jag ser det finns det en enda fördel med två talons och det är att båten inte snurrar i vinden, en enstaka talon räcker ju inte om det ska uppnås. Så har man 80 tkr som bränner i fickan och känner att man vill offra dom på något med löjligt låg marginalnytta, go for it.

            Kommentera


            • #16
              Håv är ju sjukt onödigt. Glömmer man den hemma kliver det alltid på en bättre fisk.

              jag tänker att talon är onödigt om man har en bra ankringsfunktion på elsnurran men eftersom så många har dem tänker jag att det ändå måste funka skitbra.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                Har ca olika 7 spön & rullar som jag använder frekvent det är dom resterande 10 spön & rullar som känns lite onödiga men jag ångrar inget köp
                Håller med!

                (Möjligen ångrar jag två spököp och två spöförsäljningar)

                Kommentera


                • #18
                  Man måste ju få anse att saker är onödiga utan att andra måste ha invändningar emot det, diskutera kan man annars göra som vuxna människor.

                  Själv så får jag nog lov att erkänna att ha 200 olika beten är sjukt onödigt eftersom jag nästan alltid ändå fiskar med samma 15 varje gång, tur att det är bra andrahandsvärde på många beten. Det blir mycket att köpa saker och sen sälja vidare för att köpa nytt igen, ganska onödigt egentligen.

                  Sen så saker som jag alltid släpar med mig men som jag aldrig använder är t.ex käftöppnare (dålig på små gäddor, dålig på stoooora gäddor), krokvässare (krokarna blir aldrig vassare konstigt nog, bättre köpa nya och dyra), McGyver-låda med plåster, tändare, buntband etc (kommer endast behövas om jag lämnar den hemma).

                  I våras tänkte jag lämna vågen hemma när jag skulle ut och pimpla eftersom jag dessförinnan lyckats fånga typ 20 abborrar på hela vintern, dessutom med borren från helvetet med mig. Blev dock ett nytt PB så det hette duga på nästan 1,1kg och jag var extremt lycklig att jag tänkte om. Att ifrågasätta livsviktiga tillbehör är alltså onödigt.

                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • #19
                    Det mest onödiga måste vara gäddfiskespön som inte kan kasta beten tyngre än 150 gram.

                    Kommentera


                    • #20
                      Köper alldeles för många beten. Använder ändå nio ggr av tio Pig shad Jr och Westin Swim.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 565 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 464 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 328 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 571 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X