Gäddan och färgen på betet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddan och färgen på betet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Jag vet inte om det bara är jag, men ibland syns inte bilderna du lägger upp.
    Jag märker nu att vissa bilder inte syns på min iphone, men att andra bilder gör det trots att källan är den samma. På en dator syns alla bilder. Kanske har något med bildens storlek och skalning att göra? jag får testa när jag får tid

    Kommentera


    • #72
      Ursprungligen postat av Gösalf Visa inlägg

      Jag märker nu att vissa bilder inte syns på min iphone, men att andra bilder gör det trots att källan är den samma. På en dator syns alla bilder. Kanske har något med bildens storlek och skalning att göra? jag får testa när jag får tid
      Ja ser heller inte bilderna ens från min dator.

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av uffe62 Visa inlägg

        Ja ser heller inte bilderna ens från min dator.
        Skumt. Jag lyckas inte posta bilder med editorns image-knapp. Det står bara "invalid file data". Så jag gör som vanligt i forumsammanhang; jag kopierar en bild och klistrar in den i texten. Om jag kan se bilden räknar jag med att andra kan se den.
        -Kanske kan någon administratör eller annan som förstår sig på hjälpa oss?

        Kommentera


        • #74
          Om bilderna länkas från ett googlekonto fungerar det bara om bilderna är publika och kan ses av andra än ägaren till det googlekontot.

          Click image for larger version

Name:	angry-fish-skeleton.png
Views:	166
Size:	36,0 KB
ID:	2529659

          Den här bilden laddade jag precis upp från min telefon via forumets funktion för att bifoga dokument och bilder så det är inte fel på forumet.

          Kommentera


          • #75
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Om bilderna länkas från ett googlekonto fungerar det bara om bilderna är publika och kan ses av andra än ägaren till det googlekontot.

            Click image for larger version  Name:	angry-fish-skeleton.png Views:	0 Size:	36,0 KB ID:	2529659

            Den här bilden laddade jag precis upp från min telefon via forumets funktion för att bifoga dokument och bilder så det är inte fel på forumet.
            Tack,

            Editorn har två verktygsfält, ett för typsnitt, indrag mm detta fält innehåller även en grupp verktyg för att posta länkar, bilder och filmer. Ovanför detta verktygsfält finns ytterligare ett fält med fem blå ikoner, en kamera, en länk, ett gem ett A samt en smiley.

            Tacksam om du beskriver hur du går tillväga, vilken bildinformation du klistrar in och var.

            När du säger att du "laddar upp" betyder det att du skapar ett eget album på forumet? Jag kan t ex inte "välja från fotoalbum" eftersom jag inte har skapat något sådant.

            syns abborren?

            Click image for larger version  Name:	VESwPZTjOkDgbGC9yXSJ8eEzjXtp_1H1JBcgWEclyU4pav0143rJi9RJApYZj4U_KKsLrsSG36Z1V-DWOE8eX2L6C54BSN6QhsLdmdpc0gKjZm2KRlx3bUYS-OVX1lve7gElwmtZjgj4DkRFVfSK-TpQoirDAmf4_i8UOH38xwmdbXHRzwnCnZTj5qnKsPHdcw6puXxaANikgBhV_2Au-DxRZRFiZsxfaNFITyKk-KE2xInl2vIP_wEMJqw-cMG Views:	0 Size:	33,0 KB ID:	2529667
            Senast ändrad av Gösalf; 2019-12-13, 16:34.

            Kommentera


            • #76
              Den syns, även om den är rätt blek ;-)

              Kommentera


              • #77
                Så bra, det är nämligen poängen med denna bild. Att visa vilket bra kamoflage abborren har.
                (För den som undrar hur jag gjorde för att posta så högerklickade jag, kopierade bildadress och klistrade in under "URL" under "image info" i insert image funktionen i det nedre verktygsfältet.)

                Nu skall jag fixa övriga bilder, så kan ni läsa hela denna trevliga tråd från början igen.

                Edit: Fixat. Säg gärna till om bilderna försvinner igen.
                Senast ändrad av Gösalf; 2019-12-13, 16:50.

                Kommentera


                • #78
                  Jag brukar välja ikonen med berg och sol på andra raden i menyn och där ladda upp bild, bild väljs från bibliotek lokalt på min iPad alternativt från mitt jättestora Apple fanboy-moln. Den blir då automagiskt sjukt stor varför jag väljer mellanstor, då dyker det upp två editerbara rader varav den översta måste raderas eftersom den postar in HTML taggen med den fullstora bilden. Den mellanstora bilden är klickbar till fullstor. Smidigt, nja, men det funkar.

                  Kommentera


                  • #79
                    Så fs vänner, varför fungerar nästan alltid "färgen" skitmört på gädda och motoroil på borre vart man än fiskar? Visst vi fiskar mer med de beten vi tror på... men är det något annat ni tror på som gör att några färger fungerar? Alla teorier hur konstiga de än är välkomna=)
                    Senast ändrad av Matte77; 2019-12-13, 19:14.

                    Kommentera


                    • #80
                      Skitmört funkar nästan aldrig är min erfarenhet, motoroil är ingen favorit heller. Men kanske säger mer om mig än gäddan.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 584 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 335 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X