Gäddan och färgen på betet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddan och färgen på betet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Har pb för abborre, gös och gädda på färgen official roach som är Westins skitmörtfärg för gummi. Tyder väl mest på att den fiskas ofta.

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
      Har pb för abborre, gös och gädda på färgen official roach som är Westins skitmörtfärg för gummi. Tyder väl mest på att den fiskas ofta.
      Den har jag som klar favorit även om jag inte har några pb på dom. Fungerar alltid när inget funkar

      Kommentera


      • #83
        Varför fiskar inte folk mer allmänt med beten i knallrosa om färg inte har någon betydelse?
        Vet de finns, men med tanke på alla beteshinkar jag sett (in real life) så kan jag inte påstå att jag sett en enda hink som ser ut som att vederbörande enbart kastat i beten efter vikt & form utan någon hänsyn till färg en enda gång....
        Å då räknar jag in mörk/ljus & även mönster som något man kanske tagit hänsyn till men inte färgval...

        Å kommer det bilder med sådana hinkar nu har jag iaf fortfarande inte sett en (in real life)...
        ​​​

        Kommentera


        • #84
          Promenerade ute på Skeppsholmen för ett antal år sedan, en kille stod och drillade en trekilosöring som jag hjälpte till att lyfta, den hade tagit på ett litet knallrosa bete från Clas Ohlson.

          Kommentera


          • #85
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Promenerade ute på Skeppsholmen för ett antal år sedan, en kille stod och drillade en trekilosöring som jag hjälpte till att lyfta, den hade tagit på ett litet knallrosa bete från Clas Ohlson.
            De tror jag säkert att du har & inte riktigt va jag ville avfärda att rosa inte skulle fungera utan va jag ville få fram om de missades att så många säger att de har absolut ingen betydelse men att jag inte sett någon beteshinkar som ser ut som att färg saknar betydelse.

            Kommentera


            • #86
              Jag tror inte någon har hävdat att färg saknar betydelse. Rosa säljer nog dåligt helt enkelt.

              Kommentera


              • #87
                Tobbe, absolut har "färg" betydelse ibland ... speciellt för beteslangare=) vi vill effektivisera vårat fiske och få napp.. vi fiskare, testar och tror på på de mesta som presenteras som kan ge oss lite fördelar i fisket. Därför är beteshinken full med bänkvärmre=) men varför fungerar skitmört och motoroljat?

                Kommentera


                • #88
                  Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Tobbe, absolut har "färg" betydelse ibland ... speciellt för beteslangare=) vi vill effektivisera vårat fiske och få napp.. vi fiskare, testar och tror på på de mesta som presenteras som kan ge oss lite fördelar i fisket. Därför är beteshinken full med bänkvärmre=) men varför fungerar skitmört och motoroljat?
                  Satt å funderade på ett svar som inte "bara" skulle vara "försvar & anfall" utan även konstruktivt & något som fick fram lite mer än vad jag egentligen mena för känns som jag tappa de på vägen....

                  Så kommer du med detta svaret! Jag får bara instämma å åker snålskjuts på dig! Jag håller med du =)

                  Kommentera


                  • #89
                    Varför fungerar fortfarande droppen, mörrumsspinnare, reflex, lillöringen, hi-lo, utö och en himla massa andra gamla drag fortfarande... i färger som tycks vara skapade i något rus av nån flower power hippe på det glada 60-talet?

                    Kommentera


                    • #90
                      Ursprungligen postat av Tobbe1981 Visa inlägg

                      Satt å funderade på ett svar som inte "bara" skulle vara "försvar & anfall" utan även konstruktivt & något som fick fram lite mer än vad jag egentligen mena för känns som jag tappa de på vägen....

                      Så kommer du med detta svaret! Jag får bara instämma å åker snålskjuts på dig! Jag håller med du =)
                      Kul att du tycker det! Välkomen till fiskesnack det bästa fiskeforumet i Sverige, här kan vi "nörda" ner oss i fiske utan att skämmas =)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 638 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 580 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X