Varning berkley digitalvåg 23 kg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varning berkley digitalvåg 23 kg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Varning berkley digitalvåg 23 kg

    Hej, Då jag såg att denna våg reades ut ,så vill jag bara berätta mina erfarenheter av BERKLEY DIGITALVÅG 23 KG, har haft 4st, de två första fungera inte när jag tog dom ur förpackningen den tredje gick displayen sönder på efter en månad, den fjärde var trasig efter två månader. Då jag mycket sällan väger fisk så har jag varit dumsnål och köpt en billig våg, men detta är riktig kinaskit och inte värt 200-300kr någonstans! Har pratat med andra som har liknande erfarenheter av denna våg.
    När din rekord fisk kommer så är det bra att ha en bra fungerande våg, tänk på det!
    Senast ändrad av Matte77; 2019-11-29, 22:41.

  • #2
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    Hej, Då jag såg att denna våg reades ut ,så vill jag bara berätta mina erfarenheter av BERKLEY DIGITALVÅG 23 KG, har haft 4st, de två första fungera inte när jag tog dom ur förpackningen den tredje gick displayen sönder på efter en månad, den fjärde var trasig efter två månader. Då jag mycket sällan väger fisk så har jag varit dumsnål och köpt en billig våg, men detta är riktig kinaskit och inte värt 200-300kr någonstans! Har pratat med andra som har liknande erfarenheter av denna våg.
    När din rekord fisk kommer så är det bra att ha en bra fungerande våg, tänk på det!
    Hej Matte 77;

    Köp ett Besman och en Samson i passande viktklasser.
    Besman är alltid tillförlitliga och Samson ligger oftast rätt inom 5 % marginal...

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Ett Besman ser du här...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_14.htm ... och även här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_17.htm Ds.

    Kommentera


    • #3
      =) Ja en gammal rostig besman på mattan i båten skulle vara något...
      En samson våg har jag som reserv, men den är svår att läsa av om man inte har med ett sådant här mikroskop i båten.. Click image for larger version  Name:	230px-Compound_Microscope_1876.jpg Views:	0 Size:	10,1 KB ID:	2528541


      Men det finns BRA digitalvågar som håller och mäter exakt nu förtiden, ville bara varna för denna skit berkly våg!
      Bifogade filer
      Senast ändrad av Matte77; 2019-12-01, 13:39.

      Kommentera


      • #4
        Jag har 2st. Den ena är över 4 år gammal och håller fortfarande. Du måste haft oflyt helt enkelt. Har även prov vägt och se om den stämmer fortfarande och det gör den.
        Följ oss på instagram @team_snipan

        Kommentera


        • #5
          Med tanke på att Berkley köper in kinavågar som säljs på aliexpress för 20-30 kr och sätter sitt märke på så skulle jag inte varit så förvånad. Även om de flesta säkerhet köpt från Ali håller förvånandsvärt hög kvalitet.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av havreboll Visa inlägg
            Med tanke på att Berkley köper in kinavågar som säljs på aliexpress för 20-30 kr och sätter sitt märke på så skulle jag inte varit så förvånad. Även om de flesta säkerhet köpt från Ali håller förvånandsvärt hög kvalitet.
            Hej Havreboll;

            Där kom du själv på ett bra knep att bli miljonär inom sportfiske... Tänk på att det finns minst 1,500.000 sportfiskare i Sverige....
            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm

            Kommentera


            • #7
              Min Berkley 23 kg (made in China) har hållit i över 15 år. Jag har ännu inte lyckats påvisa att den visar fel. Har aldrig strulat och drar ingen läckström (batterierna håller länge). Ändamålsenlig produkt.

              Kommentera


              • #8
                Grattis, min hann väga en fisk innan den gav opp. Batteri byttes, okvädningsord uttalades, displayen hånfullt blank.

                Click image for larger version  Name:	31E6618C-F223-4FC7-93FA-596B51BB9409.jpeg Views:	0 Size:	2,60 MB ID:	2528588

                Kommentera


                • #9
                  På den tiden lipgrips var inne köpte jag en berkley med inbyggd digital våg. Gick väl något år innan vågen spårade ur och visade något kilo fel åt båda hållen. Finns nog bättre fabrikat av vågar än berkley.

                  Kommentera


                  • #10
                    Du skulle köpt en annan billig våg efter första eller andra gången.
                    Jag har en sån där och den har funkat i 1½ år utan problem iallafall och den har varit med om allt möjligt. Man får vad man betalar för oftast, ibland duger billiga alternativ och ibland inte.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 317 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 557 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X