Måtte de ändå bli isfritt igen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Måtte de ändå bli isfritt igen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Måtte de ändå bli isfritt igen.

    Abstinensen blir allt värre, behöver känna gäddans knyckar i spöhandtaget eller iaf få känna tyngden av ett stort bete som med självförtroende långsamt spinns hem.

    Hur är isläget hos er? Öppet vatten? eller sitter ni med och sippar på en spetsad blossa, filar krokar och inbillar er att isen snart går upp igen?

  • #2
    I södra Skåne använder vi is inomhus i groggen. Inte ofta vi ser det liggandes på sjöarna.

    Kommentera


    • #3
      Isfritt, blir runt 10+ grader ihelgen i stockholm. Tog tyvärr upp storbåten förra veckan när kylan kom, blir att lägga i lillbåten till helgen och ut och fiska lite så man slipper må dåligt av abstinens=) Abstinensen brukar bli riktigt illa i mars då brukar jag åka runt och leta isfria ramper långt ut i skärgården där det kan finnas en chans till öppet vatten... ett år fick jag i båten i februari för en tur, så fiskesugen kan man vara:-)
      Senast ändrad av Matte77; 2019-12-02, 20:12.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
        Isfritt, blir runt 10+ grader ihelgen i stockholm. Tog tyvärr upp storbåten förra veckan när kylan kom, blir att lägga i lillbåten till helgen och ut och fiska lite så man slipper må dåligt av abstinens=) Abstinensen brukar bli riktigt illa i mars då brukar jag åka runt och leta isfria ramper långt ut i skärgården där det kan finnas en chans till öppet vatten... ett år fick jag i båten i februari för en tur, så fiskesugen kan man vara:-)
        Gjorde samma sak(tabbe) blev lite nervös när snön kom och isen började smyga sig runt rampen så jag vräkte upp båten. Nu får man stå med dumstruten och skjutsa i roddbåten istället

        Kommentera


        • #5
          Japp lite surt är det.. men har en polare som vänta lite för länge ett år och blev infryst med sin nya roccad med en 140hk suzuki på, blev ett drygt och dyrt projekt att få bort den=) =)=)

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
            Isfritt, blir runt 10+ grader ihelgen i stockholm. Tog tyvärr upp storbåten förra veckan när kylan kom, blir att lägga i lillbåten till helgen och ut och fiska lite så man slipper må dåligt av abstinens=) Abstinensen brukar bli riktigt illa i mars då brukar jag åka runt och leta isfria ramper långt ut i skärgården där det kan finnas en chans till öppet vatten... ett år fick jag i båten i februari för en tur, så fiskesugen kan man vara:-)
            Samma här, storbåten ligger i sedan några veckor, men vände i rodbåten samtidigt. Var skapligt fastfrusen idag när jag kollade till den så behövs ett rejält mildväder för att kunna ta sig ut i den viken nu. Men hoppas gör man

            Kommentera


            • #7
              Ligger väl iallafall en 20-30 cm is på sjöarna men nångång mitten/slutet av Maj kan man nog sjösätta båten igen. I år sjösatte jag 1 Juni.

              Kommentera


              • #8
                Jag sitter med precis omvända förhoppningar! Vill ha lite is så man kan ge sig ut och pimpla abborre, men här nere är det långt ifrån säkert att det blir is på sjöarna överhuvudtaget under vintern...

                Kommentera


                • #9
                  Glögg och riggtillverkning, tills det blir plusgrader i helgen.


                  Kommentera


                  • #10
                    Alla mindre skogsjöar i närheten är nog till större del isbelagda, om än väldigt tunn sådan. Osäker på om plusvädret kommande dagarna rår på det innan det fryser på igen, har ett strömmande vatten som nästan alltid är öppet samt en sjö som jag kikade på idag som förmodligen kommer hålla öppna ytor på torsdag eller fredag så då blir det nog ett pass! Aldrig får man ge upp.

                    Är dock rätt sugen på att få komma ut och ismeta gädda för första gången i mitt livet samt så fick jag även blodad tand på abborrepimpel från förra året, så isen får gärna komma snart ändå. Bara det inte blir för kallt!
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    • Newborn
                      Svar till Värde?
                      av Newborn
                      Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                      2024-01-13, 20:31
                    • Knox88
                      Värde på spön ?
                      av Knox88
                      Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                      2023-08-13, 11:49
                    • Backslag
                      Svar till Cisco Kid, mindre
                      av Backslag
                      Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                      2023-09-03, 20:16

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                    15 svar
                    4 563 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    63 svar
                    13 302 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                    Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                    16 svar
                    1 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                    19 svar
                    5 314 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                    20 svar
                    25 553 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X