Old School Sportfishing - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Old School Sportfishing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Gösalf Visa inlägg

    Aj då, ja ingen är fullkomlig.
    Nu finns det kanske fler som förknippas med platsen Laus vik, vad vet jag. Oavsett vad användaren Lausvik kan tänkas ha gjort för dumt här så gillar jag sidan Old School Sportsfishing utan att veta närmare vilken möjlig användare som kan tänkas stå bakom den.

    Varning för överkänsliga: Sidan kan innehålla inslag av "Catch & Cook".
    Hallå igen Gösalfen, Lite intressant att du startar en tråd med samma namn som den beryktade "ev. hatade" personen Lausviks blogg. Lausvik var "är" en person som tidigare var väldigt flitig skribent här på fiskesnack. Han själv kunde bära upp 10 talet trådar under en kväll.

    Man kan ju undra om du är i maskopi med honom nu när du kommer in och marknadsför hans blogg. Eller du kanske är Lausvik "under cover" ? vad vet jag.

    I vilket fall var Lausvik en person med stor kunskap, intressanta åsikter, med ett ifrågasättande tankesätt, jordnära och en syn på funktion framför flärd och status. Problemet var nog att han inte insåg när gränsen var nådd.

    Han hade bra synsätt och tankar men framförde dessa på ett bedrövligt lite stöddigt sätt genom att kapa trådar till att slutligen handla om att hans gamla prylar var bättre än allt annat. Oavsett trådämne så dök Lausvik upp och bonkade in sitt "allt va bättre förr" med Nylonlina, glasfiberspö, Catch&Cook och 50 tals metallbyggda hasplar till förbannelse utan att inse vilken nagel i ögat han blev för många. Det blev helt enkelt förbannat tjatigt och till slut en tändvätska som retade upp även forumansvariga.

    Även om jag kunde hålla med honom i sak i många frågor så va hans ovilja att lyssna på andra och acceptera andra, så jobbigt att man helt enkelt tvingades ta avstånd. hans retorik var helt enkelt jävligt ful och översittande.
    Senast ändrad av Exxet; 2019-12-06, 11:13.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

    Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg

      Hallå igen Gösalfen, Lite intressant att du startar en tråd med samma namn som den beryktade "ev. hatade" personen Lausviks blogg. Lausvik var "är" en person som tidigare var väldigt flitig skribent här på fiskesnack. Han själv kunde bära upp 10 talet trådar under en kväll.

      Man kan ju undra om du är i maskopi med honom nu när du kommer in och marknadsför hans blogg. Eller du kanske är Lausvik "under cover" ? vad vet jag.

      I vilket fall var Lausvik en person med stor kunskap, intressanta åsikter, med ett ifrågasättande tankesätt, jordnära och en syn på funktion framför flärd och status. Problemet var nog att han inte insåg när gränsen var nådd.

      Han hade bra synsätt och tankar men framförde dessa på ett bedrövligt lite stöddigt sätt genom att kapa trådar till att slutligen handla om att hans gamla prylar var bättre än allt annat. Oavsett trådämne så dök Lausvik upp och bonkade in sitt "allt va bättre förr" med Nylonlina, glasfiberspö, Catch&Cook och 50 tals metallbyggda hasplar till förbannelse utan att inse vilken nagel i ögat han blev för många. Det blev helt enkelt förbannat tjatigt och till slut en tändvätska som retade upp även forumansvariga.

      Även om jag kunde hålla med honom i sak i många frågor så va hans ovilja att lyssna på andra och acceptera andra, så jobbigt att man helt enkelt tvingades ta avstånd. hans retorik var helt enkelt jävligt ful och översittande.
      Hej Exxet,
      Oj! Då förstår jag bättre. Jag har ingen som helst koppling till sidan old school sportfishing, men tycker att den är bra. Jag tänker att det är väl jättebra att man kan besöka hans blogg när man känner behov av lite nostalgi. När det blir för mycket av det goda, är det bara att checka ut.

      Det är bra att du beskriver det här för mig, jag kan själv ruttna på vilseledande marknadsföring och den kommersialisering som kväver sportfiskets fundamentala filosofi. Det är väldigt lätt att bli nostalgisk, speciellt då fisket för väldigt många människor i Sverige faktiskt var bättre förr. Och lite ledsen är jag över att ABU Garcia inte har någon fungerande länk till Sverige och att utbudet från Svängsta drunknar i utbudet från Korea, speciellt då många äldre prylar är så mycket bättre ;-)

      Så om jag är i maskopi med legendaren är det nog bara i tanken vad ovanstående beträffar. Det är alldeles för mycket BS från krämare som inte tvekar att sälja ut själen. Själv föredrar jag ju goa runda multirullar framför haspeln. Jag skall tänka på att inte slå folk i huvudet med tunga argument av kromad mässing mm. Lova att hjälpa mig genom att berätta när gränsen är nådd. Jag är bra på att lyssna.

      Kommentera


      • #23
        Hej igen Gösalf, du är frikänd av herr Lausvik himself där på andra sidan. Det här blev som i gamla tider med herr Lausvik på plats. Jag vet att han huserar på sportfiskeforumet så när jag skrev mitt förra inlägg så slog det mig bara att gå in där och titta lite mest mtp att jag inte är speciellt aktiv forumskribent längre så jag blev nyfiken när herr Lausvik kom på tal.

        Men men. väl inne på sportfiskeforumet så hittade jag bevis på precis det jag nämnde om denne person. Han har tydligen stenkoll på vad som händer här då han skrev om mitt inlägg bara minuter efter.

        Och där säger han: "Nu verkar de ha spårat in på det kära ämnet vilken dryg skitstövel den där lausvik är"

        man kan ju häpna för mindre.

        http://www.sportfiskeforum.se/topic/...rk-side/page-4
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

        Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

        Kommentera


        • #24
          Jag tycker den här tråden har spårat ut totalt och handlar inget om bloggen längre vilket känns trist lite skoj finns ju att läsa där.

          Även om jag precis som Exxet inte alltid höll med Lausvik så kan man sakna han här ibland när det blir/är tråkigt.

          PS. Hoppas Rospigg kan rensa ut alla offtopic inlägg så tråden blir läsbar utan alla stora bilder,lång citat & osakliga svar.

          /Uhr

          Kommentera


          • #25
            Det var ju väldigt mycket snack om etik & moral och eftersom dessa saker är högst subjektiva stör sig många när en person anser sig sitta på det heliga prerogativet.

            Kommentera


            • #26
              Men nu har ju jag "den stackars trådskaparen" blivit en ofrivillig agent för någon sorts vendetta mellan två forum.
              Var snälla mot varandra annars raderas tråden.

              Kommentera


              • #27
                Jag menade alltså förr, inte i denna tråd.

                Kommentera


                • #28
                  För att återgå till trådens ämne..
                  Tycker old school sportfiishing är en riktigt trevlig blogg, även om det kan verka lite trångsynt ibland.
                  Har själv fått ärva en del äldre fiskeutrustning från min far.
                  Tanken är att köra lite retro fiske någon gång, mycket pga sentimentala skäl, och för att minnas tillbaka till när man själv som grabb fick lära sig fiska på denna enkla utrustning.

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

                    Ja visst är han det! Han är ju gammal (84 år) nu och han har sålt sin båt berättade han för mig när vi pratades vid senast.
                    Hej Isjonsson;

                    84 år är väl ingen otroligt hög ålder på en berömd sportfiskare som Jan Olsson...

                    Tänk på att min farfar Bernhard Engström, Sundsvall arbetade som egen företagare och uppfinnare tills han blev över 98 år... Han trimmade och lärde mig hur man kastar långt med min gamla Record Ambassadeur 5000 Mod. SG multirulle tillsammas med mitt 9-fots ABU Atlantic 460.... Du kan ju googla på Bernhard Engström, Sundsvall så hittar du mycket mer än jag någonsin kan berätta för dig....

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                      Hej Isjonsson;

                      84 år är väl ingen otroligt hög ålder på en berömd sportfiskare som Jan Olsson...

                      Tänk på att min farfar Bernhard Engström, Sundsvall arbetade som egen företagare och uppfinnare tills han blev över 98 år... Han trimmade och lärde mig hur man kastar långt med min gamla Record Ambassadeur 5000 Mod. SG multirulle tillsammas med mitt 9-fots ABU Atlantic 460.... Du kan ju googla på Bernhard Engström, Sundsvall så hittar du mycket mer än jag någonsin kan berätta för dig....

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Nej, det är det inte, men jag vet inte om han lider av någon värk el. någon annan sjukdom eftersom han har sålt båten.
                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 636 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X