Hur för ni statistik/fiskedagbok? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur för ni statistik/fiskedagbok?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hoppas skriva in ngt amazing i morron i min analoga svarta A5 skrivbok.
    Öringåret har rivstartar på ett sätt som är ojämförligt med alla tidigare fiskeår jag upplevt. Det har varit extremt gynnsamma förhållanden , flera plusgrader o pålandsvind.
    Det har blivit 8 pass so far. 49 öringar varav 6 st blanka över 50cm och två toppar på över 3 kilo , tror aldrig jag kommer i närheten av ngt liknande.
    Peter b

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
      Hoppas skriva in ngt amazing i morron i min analoga svarta A5 skrivbok.
      Öringåret har rivstartar på ett sätt som är ojämförligt med alla tidigare fiskeår jag upplevt. Det har varit extremt gynnsamma förhållanden , flera plusgrader o pålandsvind.
      Det har blivit 8 pass so far. 49 öringar varav 6 st blanka över 50cm och två toppar på över 3 kilo , tror aldrig jag kommer i närheten av ngt liknande.
      Peter b
      Gött är det havsöringsfiske på Öland?

      Kommentera


      • #13
        Nej , mestadels NV Skånekusten och är det inte fiskbart så blir det nån tur till sydkust/Österlen.
        Peter b

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
          Nej , mestadels NV Skånekusten och är det inte fiskbart så blir det nån tur till sydkust/Österlen.
          Peter b
          Härligt, sett några havsöringsprogram via youtubekanalen Utklasad där dom fiskar vid skånekusten. Havsöringen går riktigt grunt och hugger intensivt på div skeddrag :-)

          Kommentera


          • #15
            I mitt fall kör jag bara dobb o fluga .
            Peter b

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
              Själv så använder jag ett system som jag utvecklat helt för eget bruk, där jag för in all data i en rå JSON-data-fil och sedan har jag kodat ett enkelt HTML-användargränssnitt som gör att jag kan söka och sortera i det.
              Vill jag veta hur många gäddor jag fångade en viss månad? Inga problem, det får jag lätt fram. Vill jag filtrera alla gånger jag fiskat när det var lufttryck över 1020 och se hur fisket var då? Det går också att ordna!
              Bild 1 visar översiktsvyn med lista över alla fiskepass (här ser vi September 2019), bild 2 visar detaljinfo för ett pass, där jag även lägger in lite bilder ibland.
              Det är ett ganska krångligt system som tar lite tid, men jag tycker det är kul att sitta och pilla in all info när man kommit hem.

              Så gör jag alltså.

              Hur gör ni andra? Använder någon av de appar som finns? Gammalt hederligt papper och penna? Struntar i att skriva ner alls?
              Både papper och penna även läggs det in i olika mappar i datorn, Ta med ex vattentemperatur, bete, plats, väder, vikt, art, huggperiod, vind, fiskemetod i fiskedagboken.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 563 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 320 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 454 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 317 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 556 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X