Julgrisen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Julgrisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    En jäkla förkyling har satt stopp för julegris fiske.. sedan ska det börja blåsa 15m/s om någon dag och frammåt, vilket är rent självmord i den lilla båten som är tänkt att användas. Får se vad som händer. Grattis till er som varit ute i allafall!
    Krya på dig! Sov och drick mycket utan alkohol så är du snart frisk igen.

    Kommentera


    • #32
      Bra jobbat att dra en gädda ändå i det här vädret.

      Var ute och rekade lite idag iallafall men inget fiske. Alla sjöar hade is, oklart om det försvunnit och fryst på igen, men hittade bara en pöl som hade öppet vatten.
      Får se om man kan fiska där på lördag.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #33
        Jag stod ut i 6 timmar i nollgradigt med snöblandat regn... tycker det är riktigt dåligt fiskat med tanke på hur många kast det blir... nytt försök för min del blir nu på lördag om inget oförutsett händer och då ska jag testa mindre beten på grunt vatten istället för att fiska ner till 10 meter som är maxdjupet i sjön.

        Det handlar väl bara om att hitta rätt bete och rätt hastighet... idag fiskade nästan enbart big mcrubber med 20 gram bly och det blir tungt i längden för en klenis som mig... :-)

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Jag stod ut i 6 timmar i nollgradigt med snöblandat regn... tycker det är riktigt dåligt fiskat med tanke på hur många kast det blir... nytt försök för min del blir nu på lördag om inget oförutsett händer och då ska jag testa mindre beten på grunt vatten istället för att fiska ner till 10 meter som är maxdjupet i sjön.

          Det handlar väl bara om att hitta rätt bete och rätt hastighet... idag fiskade nästan enbart big mcrubber med 20 gram bly och det blir tungt i längden för en klenis som mig... :-)
          Hej Xerup;

          6 timmar i nollgradigt väder med snöblandat regn låter som rena semestervädret jämfört med när jag var i flygvapnet och sov i tält en vinter vid krigsflygplats 32 utanför Lycksele i -30 gr.C.. .Eftersom du normalt fångar mycket större Gäddor än vad jag någonsin sett då kan väl inte en Petter-Gädda som den här imponera på dig...http://www.trumman.com/fisketips/galleri_48.htm

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-26, 22:14.

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

            Hej Xerup; 6 timmar i nollgradigt väder med snöblandat regn låter som rena semestervädret jämfört med när jag var i flygvapnet och sov i tält en vinter vid krigsflygplats 32 utanför Lycksele i -30 gr.C... Eftersom du normalt fångar mycket större Gäddor än vad jag någonsin sett då kan väl inte en Petter-Gädda som den här imponera på dig...http://www.trumman.com/fisketips/galleri 48.htm ...

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Leif, jag vet inte vart du får alla konstigheter ifrån... jag har aldrig... ALDRIG påstått att jag någonsin har fått upp större gäddor än vad Du någonsin har sett... sluta spela dum nu...

            Jag tycker alltid att det är kul när folk får upp stor gädda och visar dom på bild men jag tror faktiskt att dom flesta här redan har sett bilderna på din sida... eller har du lagt upp några nya sista tiden?

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

              Leif, jag vet inte vart du får alla konstigheter ifrån... jag har aldrig... ALDRIG påstått att jag någonsin har fått upp större gäddor än vad Du någonsin har sett... sluta spela dum nu...

              Jag tycker alltid att det är kul när folk får upp stor gädda och visar dom på bild men jag tror faktiskt att dom flesta här redan har sett bilderna på din sida... eller har du lagt upp några nya sista tiden?
              Hej Xerup;

              Det är inga konstigheter... Jag tycker också att det är kul när folk får upp Stora Gäddor och visar dem på bild här på Fiskesnack...

              Kanske har jag fel, men jag tyckte att jag för inte så länge sedan läste att du precis hade fångat din första 10 kilo+ Gädda och därmed höjt ditt eget gamla personbästa...

              Vid flera tidigare tillfällen har jag uppmanat dig att visa bilder här på Fiskesnack på dina fångade stora Gäddor...

              Jag har inte själv lagt upp några bilder på min sida. Det var min son John som lade upp bilderna från ett av mina gamla fotoalbum med Gäddbilder. Mina andra fotoalbum innehåller mest bilder från Laxflugfiske i Altaelva, Gaula och Repparfjordelva i Norge...

              Go for the Big Ones!

              Old Firehand
              Leif Engström

              https://www.google.se/search?q=leif+...=1577393895379

              Ps. Fred Bullers 41-kilos Gädda är fantastiskt Stor...http://www.vanerblanket.se/fred-bull...-vara-4114-kg/.. Den kan vara något för dig och andra unga gäddfiskare att försöka slå... Ds.
              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-27, 13:37.

              Kommentera


              • #37
                2020 skall min våg rinna över +10 :-)
                Det är jag gett mig fan på :-)
                Sen har jag +2 Abborre och +5 Gös att jaga oxå :-)

                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                  Hej Xerup;

                  Det är inga konstigheter... Jag tycker också att det är kul när folk får upp Stora Gäddor och visar dem på bild här på Fiskesnack...

                  Kanske har jag fel, men jag tyckte att jag för inte så länge sedan läste att du precis hade fångat din första 10 kilo+ Gädda och därmed höjt ditt eget gamla personbästa...

                  Vid flera tidigare tillfällen har jag uppmanat dig att visa bilder här på Fiskesnack på dina fångade stora Gäddor...

                  Go for the Big Ones!

                  Old Firehand
                  Leif Engström
                  Nej, mitt personbästa finns inte på bild... det är dessutom mer än 20 år sedan den jag fiskade upp den... det var dock på trolling och mitt vittne till den fångsten är dessvärre död sedan några år tillbaka så dom fiskarna jag fick upp för 20-30 år sedan räknar jag inte med...

                  Det stämmer dock att jag har en på 10.2 kilo dokumenterad för ett tiotal år sedan... den var dock en felfångst på UL-utrustning när jag fiskade abborre med ett par vänner och eftersom det var mer tur än någonting annat är det ingenting jag skryter om och slår mig på bröstet för...

                  Kommentera


                  • #39
                    Vi kanske skulle ha en tävling sista dagarna på året. Jul/nyårsgrisen! Vem tar den största?
                    Jag har hittills bara gjort ett bompass så själv ligger man dåligt till.
                    Men ett pass till ska jag hinna med :-)
                    ​​​​​
                    ​​​​​​

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      +0.8, regn och vindstilla... fy fan vad jag kommer frysa...

                      Känner på mig att jag åker på ett bompass idag och det enda jag kommer få som minne från dagen är nog värk i nacke och axlar...
                      Jag brukar alltid fiska med både spinn och haspel, båda har sina för och nackdelar.. Tycker det är skönt att varva och vevar både med höger och vänster så det inte blir lika monotont och ändrar kroppsställning.. Det spar en del rygg och nacksmärta för mig iallafall på långa pass.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 604 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 336 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X