Julgrisen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Julgrisen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

    Jag brukar alltid fiska med både spinn och haspel, båda har sina för och nackdelar.. Tycker det är skönt att varva och vevar både med höger och vänster så det inte blir lika monotont och ändrar kroppsställning.. Det spar en del rygg och nacksmärta för mig iallafall på långa pass.
    Jag letar efter en billig rocket med högervev för att testa att varva lite mellan höger och vänster.

    Kommentera


    • #42
      Jag hade tänkt se om isen håller imorgon, det ska vara minus 5 grader så blir nog inget annat fiske än pimpel efter abborre. Tänkt springa och köpa en burk maggots nu faktiskt.

      Annars blir det nog inget mer det här året.
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
        Jag stod ut i 6 timmar i nollgradigt med snöblandat regn... tycker det är riktigt dåligt fiskat med tanke på hur många kast det blir... nytt försök för min del blir nu på lördag om inget oförutsett händer och då ska jag testa mindre beten på grunt vatten istället för att fiska ner till 10 meter som är maxdjupet i sjön.

        Det handlar väl bara om att hitta rätt bete och rätt hastighet... idag fiskade nästan enbart big mcrubber med 20 gram bly och det blir tungt i längden för en klenis som mig... :-)
        Hej Xerup;

        Är det inte skönare att sitta hemma i brasvärmen i stugan och läsa gamla böcker om fiske eller tillverka nya, egna wobbler till vårens Gäddfiske...

        Var rädd om Dig!

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm

        Kommentera


        • #44
          Julgrisen finns väl ute i skogen i form av vildsvin under tillväxt till nästa jul!
          Click image for larger version  Name:	ladda ned.jpg Views:	0 Size:	10,2 KB ID:	2530634
          Senast ändrad av lsjonsson; 2019-12-28, 16:17.
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
            Julgrisen finns väl ute i skogen i form av vildsvin under tillväxt till nästa jul!
            Click image for larger version Name:	ladda ned.jpg Views:	0 Size:	10,2 KB ID:	2530634
            Det stämmer att dom finns ute i skogen, dom är slemmiga med en härlig odör och finns i skogsjöarna.
            Under tillväxt för att ge nästa sommars 10+ ;-)

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

              Det stämmer att dom finns ute i skogen, dom är slemmiga med en härlig odör och finns i skogsjöarna.
              Under tillväxt för att ge nästa sommars 10+ ;-)

              Det var skönt att jag flyttade från Aneby o Småland upp till Kalix o Norrbotten för det är ingen bonde som vill ha svinen här uppe.
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #47
                Grabben här hemma som fiskar ville ut och leta gädda idag... Jag var ju inte sen med att haka på... men när vi var på väg till den tänkta sjön ser vi att det ligger snö på alla sjöarna vi passerar så hoppet om att kunna fiska grusades en aning och när vi kommer fram till sjö vi ska fiska i ser det lika illa ut där... tre centimeter is var det nu och för tre dagar sedan var det tre grader varmt i ytan på den sjön.

                Nu säger SMHI att det ska bli mellan 5 och 9 grader och blåsigt närmsta dygnet så förhoppningsvis går det att lägga i båten igen i morgon... envis som en åsna...

                Kommentera


                • #48
                  Man är ju inte mentalt redo för isfiske ännu, så går inte isen upp imorgon blir det till att leka isbrytare med båten för att få lite öppet vatten o kasta på.
                  ​​​​​​

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                    Man är ju inte mentalt redo för isfiske ännu, så går inte isen upp imorgon blir det till att leka isbrytare med båten för att få lite öppet vatten o kasta på.
                    ​​​​​​
                    Värdelöst att kasta bland isflak... men man kan ju vertikalfiska om man är lagd åt det hållet... :-)

                    Kommentera


                    • #50
                      I värsta fall får man vänta till nyårsdagen, då lär det garanterat vara isfritt med tanka på väderprognosen. Men lär nog bli trögt o fiska efter att blåsten blandat upp sjön med isvatten.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 563 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 463 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 328 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 571 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X