sportfiskeforum.se - ett alternativ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sportfiskeforum.se - ett alternativ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Tack isjonsson
    Vad är skillnaden mellan dessa två forum?
    Kan man ha bildgalleri och liknande där?
    Varsågod!
    Kanske lite högre till tak på SFF.
    Vi har fotoalbum och sedan kan du starta en dagbok där du kan lägga ut dina foton samt skriva om din fångst.
    Se i länkarna!
    http://www.sportfiskeforum.se/forum/124-fiskedagbok/
    http://www.sportfiskeforum.se/gallery/
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Ett forum blir vad användarna gör det till.
      Så är det ju till viss del. Samtidigt vill jag göra jämförelsen med bilkörning. Upplevelsen i trafiken är till stor del beroende på dig och övriga förare. Tänk dig om underhållet helt försvinner, trafikljus slutar fungera, skyltar trillar ner, linjer suddas ut, ett träd faller över vägen. Ingen fixar nåt. Det är lite i det läget jag ser Fiskesnack idag och det är därför många har lessnar precis som vi skulle se färre bilar på vägarna i ovanstående scenario.

      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Ryck upp er nu och skapa en kreativ tråd där ni samlar önskemål om hur Ni vill ha forumet med vilka moduler Ni vill ha implementerade för exempelvis fotoalbum, emojis eller vad ni nu vill ha för funktioner... se till att länka till sidorna som beskriver hur modulerna installeras och vad som krävs för att det ska fungera som Ni önskar.
      Vet inte vad ännu en sån tråd skulle kunna hjälpa. Absolut inget ont menat men det märks att du är ny här.

      Kommentera


      • #13
        Var ganska aktiv under en period på sportfiskeforum. Men fast vi medlemmar som försökte hålla forumet levande kom med idéer om små förbättringar så hände aldrig något. Finns inget intresse från ledningen att göra något. Det är ju sådana saker som dödar ett forum.
        Visst så vill de flesta precis som jontak säger bara få ryggdunkningar om att de köpt världens bästa och häftigaste pryl. På ett forum kan man ju faktiskt få höra motsatsen. Passar inte alla.
        Men tror och hoppas att det finns tillräckligt många som ändå har blivit torra bakom öronen så de vill diskutera på ett riktigt sätt och driva forumen framåt. Men det krävs dock att ledningen håller efter det. Eller ger ex moderatorerna rätt behörighet.

        Kommentera


        • #14
          Vilka står bakom nu? Fiskejournalen köpte väl denna för ett antal år sen? Det blev lite lätt sketenödigt då..
          Har för mig att de var väldigt lågt i tak då, varför flödet gick mot fiskesnack istället.

          Men det är ju klart, kanske dags att flöda tillbaka
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • #15
            Hej! Tanken om en grupp som kan utveckla ett forum är ju jätteintressant. Vi ser fram emot att samla en sådan grupp. Tänker 10-20 av er mest aktiva Fiskesnackare, och ett resultat i en konkret lista om vad ni få ut av forumet. Vad är prioriterat, hur kan man gå tillväga osv. Det finns förstås en del tekniska aspekter att ta hänsyn till, och tyvärr också resursbegränsningar precis som överallt annars. Vad tror ni om detta?

            //Andreas på Sportfiskarna
            Stödjer du sportfisket och fiskevården i Sverige? Bli medlem i Sportfiskarna.
            Klicka här för att bli medlem!
            Gilla oss på Facebook
            Sportfiskarnas hemsida

            Använd kontaktformuläret om du vill kontakta oss

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Vilka står bakom nu? Fiskejournalen köpte väl denna för ett antal år sen? Det blev lite lätt sketenödigt då..
              Har för mig att de var väldigt lågt i tak då, varför flödet gick mot fiskesnack istället.

              Men det är ju klart, kanske dags att flöda tillbaka
              Ja, det är FJ som står bakom forumet.
              Mathias har avslöjat för mig att ägarna diskuterar en uppdatering av forumet men det går ju på en bra slant så vi ser gärna att det blir fler medlemmar som är aktiva på forumet.
              Det var kanske lågt till tak innan min tid men nu är det bara jag som är moderator o Mathias som admin som sköter forumet.
              Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


              /Stefan

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
                Hej! Tanken om en grupp som kan utveckla ett forum är ju jätteintressant. Vi ser fram emot att samla en sådan grupp. Tänker 10-20 av er mest aktiva Fiskesnackare, och ett resultat i en konkret lista om vad ni få ut av forumet. Vad är prioriterat, hur kan man gå tillväga osv. Det finns förstås en del tekniska aspekter att ta hänsyn till, och tyvärr också resursbegränsningar precis som överallt annars. Vad tror ni om detta?

                //Andreas på Sportfiskarna
                Forumet måste kunna vara öppet för förslag också och inte bara se till gruppens förslag.
                Enskilda medlemmar kan komma med bra förslag också.
                Man behöver inte vara väldigt aktiv för att kunna komma med bra förslag för att utveckla forumet.
                Jag är medlem på dessa forum också och brukar lägga förslag direkt till admin och vissa har accepterats.
                https://www.jaktsidan.se/ipb/
                På Jaktsidan är det högt till tak...
                http://forum.robsoft.nu/index.php?si...25a7f65fd3b66b
                ...men här får man tänka sig för vad man skriver.

                Under min storhetstid så hade jag mycket att göra med Lars Söderberg som skötte registreringen på Storfiskeregistrering.
                17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg.Då var jag 260 g från svenska rekordet.
                Alla gösar fångade från -79-88 innan jag flyttade norr ut.
                Jag heter Stefan Jonsson o bor i Kalix numera och är stelopererad i v fotled så jag ligger lågt med fisket numera.
                Senast ändrad av lsjonsson; 2020-01-30, 12:29.
                Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                /Stefan

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
                  Hej! Tanken om en grupp som kan utveckla ett forum är ju jätteintressant. Vi ser fram emot att samla en sådan grupp. Tänker 10-20 av er mest aktiva Fiskesnackare, och ett resultat i en konkret lista om vad ni få ut av forumet. Vad är prioriterat, hur kan man gå tillväga osv. Det finns förstås en del tekniska aspekter att ta hänsyn till, och tyvärr också resursbegränsningar precis som överallt annars. Vad tror ni om detta?

                  //Andreas på Sportfiskarna
                  Här har ni chansen! Hoppa på tåget.

                  Enligt min mening går inte spf att jämföra med fs. här finns mer folk och mycket mer historik samlad. Just historiken gör mycket av fiskesnack. Hoppas fiskesnack blir kvar, själv saknar jag bara mitt gamla fotoalbum men mest som en historisk spegel. Vet dock inte om fotoalbumet skulle göra någon skillnad finns ju instagram (och facebook) idag men forum har ju sin charm tycker jag.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Vilka står bakom nu? Fiskejournalen köpte väl denna för ett antal år sen? Det blev lite lätt sketenödigt då..
                    Har för mig att de var väldigt lågt i tak då, varför flödet gick mot fiskesnack istället.

                    Men det är ju klart, kanske dags att flöda tillbaka
                    Jag tror att det är Svenska Media som står bakom FJ.
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                    /Stefan

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Sportfiskarna.se Visa inlägg
                      Hej! Tanken om en grupp som kan utveckla ett forum är ju jätteintressant. Vi ser fram emot att samla en sådan grupp. Tänker 10-20 av er mest aktiva Fiskesnackare, och ett resultat i en konkret lista om vad ni få ut av forumet. Vad är prioriterat, hur kan man gå tillväga osv. Det finns förstås en del tekniska aspekter att ta hänsyn till, och tyvärr också resursbegränsningar precis som överallt annars. Vad tror ni om detta?

                      //Andreas på Sportfiskarna
                      ...och sedan finns det en del som inte fungerar klockrent ännu som ni måste ta i tur med.
                      Inläggen kommer inte i ordning efter när dom blev postade t. ex. Se i länken.
                      https://www.fiskesnack.com/forum/om-...e9#post2533991

                      Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


                      /Stefan

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 624 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 467 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 577 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X