Ärligt talat ? Hur ofta har ni grejerna i sjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärligt talat ? Hur ofta har ni grejerna i sjön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Fiskar ca 800 h per år, 70 % själv 30 % med min son. Ligger ofta ute och tältar på helgerna djupt ute i skogen då jag mest fiskar från min fiskekajak. Jag fiskar helst där ingen annan fiskar samt ibland put and take när sonen är sugen på det. Fiskar mest abborre och gös men lite gädda på höst och tidig vår, Abborre är dock det roligaste fisket. På sommaren åker vi till Norrland eller Norge och fiskar röding och öring. Även fast jag både har kajak och båt(som jag nog säljer för den står mest på trailer) så älskar jag landfiske väldigt mycket. Det är något visst med att få en fin fisk från land. Eftersom jag tränar mycket så det härlig kombination att ta sig upp för ett berg och fiska ädelfisk i små pölar på fjället.
    Pimplar ibland på vintern men jag tycker inte känslan är densamma som vid spinnfiske.

    Så jag fiskar endel men är verkligen ingen expert och har inte den ambitionen heller. Jag gör det för att jag njuter av stunden i naturen. Att googla sig till nya vatten, lära sig vatten, planera och exekvera det är det jag lever för. Fiskar helst mycket långa pass. Ibland kan det komma tankar på va fan jag håller på med när jag sitter ensam på en sjö och det går trögt, lätt duggregn och allmänt drygt. Men sen smäller det på en 44 cm borre och plötsligt är livet på topp igen.

    Nu var det ju ett tag sen tråden startades men personligen har jag inga problem med att folk pratar prylar, rulltrim what ever. Är ju ett forum för alla. Har ju endel prylar själv men jag använder det mesta, ja kanske inte riktigt alla beten. Kan också förstå att det blir som ett litet samlande också. Känslan att fiska med något bättre saker är ganska märkbar tycker jag.

    Kommentera


    • #32
      150-200 dagar blir det . Bor bra lit så det blir lätt att åka iväg på ett kortare pass.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      • Newborn
        Svar till Värde?
        av Newborn
        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
        2024-01-13, 20:31
      • Knox88
        Värde på spön ?
        av Knox88
        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
        2023-08-13, 11:49
      • Backslag
        Svar till Cisco Kid, mindre
        av Backslag
        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
        2023-09-03, 20:16

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
      15 svar
      4 577 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      63 svar
      13 592 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
      16 svar
      1 467 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
      19 svar
      5 331 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
      20 svar
      25 573 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X