Frontmonterad elmotor från biltema! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmonterad elmotor från biltema!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Jag har kollat Haswing men var slutsålt överallt

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Linder 455 max Visa inlägg
      Jag har kollat Haswing men var slutsålt överallt
      även på drev? Vet att det ska komma en ny version

      Kommentera


      • #33
        Ja även där dom har bara en 24v utan ankring samt aktermonterade

        Kommentera


        • #34
          Haswing har de inte haft inne när jag kollat det senaste halvåret kanske.

          Kommentera


          • #35
            Buy once, cry once.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • #36
              Fick nu svar på frågan om man kan koppla 2st fjärrkontroller till elmotorn

              "Nej det går inte. Vem ska då styra? En trycker höger och en vänster?"

              Kommentera


              • #37
                Nu har även jag köpt på mig en Biltema motor. Stod och valde mellan 3 alternativ.
                Minn kota powerdrive för cirka 15k + snabbfäste och säkring 2k till.
                Haswing cayman gps 8k med ankring via app.
                Biltemas elmotor utan ankringsfunktion 4k inkl snabbfäste och säkring.
                Att lägga ut ungefär 17k för en elmotor på en båt från 70 talet med en bensinmotor från 80 talet kändes lite väl. Dock så var gps ankringen mycket lockande.
                Haswing motorn verkar vara omtyckt och populär, trots att appen för ankringen verkar krångla ofta. Men att behöva ha mobilen tillgänglig konstant under en fisketur förstör lite av charmen för fiske, iallafall för mig.
                Så det fick bli Biltemas till slut. Jag vart positivt överraskad över hur gedigen konstruktionen kändes, inte lika plastig som jag hade förväntat mig för 4k. Motorn funkar kanon än så länge, inga problem med räckvidden på kontrollen som jag sett att vissa har. Jag har bara hunnit med ett pass än så länge, så hur kvalitén håller sig över tid kan jag inte uttala mig om. Men det var ett stort lyft med en frontmonterad fjärrstyrd motor gentemot en aktermonterad elmotor bredvid bensinmotorn. Men ankaret får jag behålla kvar i båten ett tag till..

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Glaciär291 Visa inlägg
                  Nu har även jag köpt på mig en Biltema motor. Stod och valde mellan 3 alternativ.
                  Minn kota powerdrive för cirka 15k + snabbfäste och säkring 2k till.
                  Haswing cayman gps 8k med ankring via app.
                  Biltemas elmotor utan ankringsfunktion 4k inkl snabbfäste och säkring.
                  Att lägga ut ungefär 17k för en elmotor på en båt från 70 talet med en bensinmotor från 80 talet kändes lite väl. Dock så var gps ankringen mycket lockande.
                  Haswing motorn verkar vara omtyckt och populär, trots att appen för ankringen verkar krångla ofta. Men att behöva ha mobilen tillgänglig konstant under en fisketur förstör lite av charmen för fiske, iallafall för mig.
                  Så det fick bli Biltemas till slut. Jag vart positivt överraskad över hur gedigen konstruktionen kändes, inte lika plastig som jag hade förväntat mig för 4k. Motorn funkar kanon än så länge, inga problem med räckvidden på kontrollen som jag sett att vissa har. Jag har bara hunnit med ett pass än så länge, så hur kvalitén håller sig över tid kan jag inte uttala mig om. Men det var ett stort lyft med en frontmonterad fjärrstyrd motor gentemot en aktermonterad elmotor bredvid bensinmotorn. Men ankaret får jag behålla kvar i båten ett tag till..
                  Jag köpte Haswing. men jag läste att det var pga platsdelningen som gjorde att det icke funka ibland

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
                    Fick testa elmotorn ett pass så jag gick och köpte en själv. Inte lagt i båten än men jag återkommer med recension.

                    Är det någon som vet om man kan koppla 2st fjärrkontroller till motorn?
                    Undrade samma sak själv, enligt Biltemas kundtjänst fungerar det inte.

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
                      Fick nu svar på frågan om man kan koppla 2st fjärrkontroller till elmotorn

                      "Nej det går inte. Vem ska då styra? En trycker höger och en vänster?"
                      Oj då, då måste min motor vara ett riktigt måndagsexemplar för jag har två kopplade till min utan problem. De säljer ju lösa fjärisar och de måste ju paras med motorn när du köpt dem såååå…. Mina funkar i alla fall bägge två.
                      Däremot är jag nyfiken på om Motorguides trådlösa pedal går och para med Biltema. Nån som vet? Känns lite väl att köpa en för 2,5 K för att ”pröva” liksom.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      • Newborn
                        Svar till Värde?
                        av Newborn
                        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                        2024-01-13, 20:31
                      • Knox88
                        Värde på spön ?
                        av Knox88
                        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                        2023-08-13, 11:49
                      • Backslag
                        Svar till Cisco Kid, mindre
                        av Backslag
                        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                        2023-09-03, 20:16

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
                      15 svar
                      4 565 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      63 svar
                      13 334 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
                      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
                      16 svar
                      1 454 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
                      19 svar
                      5 318 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
                      20 svar
                      25 557 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Arbetar...
                      X