Hökensås vs Malingsbo kloten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hökensås vs Malingsbo kloten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hökensås vs Malingsbo kloten

    Hej,

    Skulle behöva lite feedback från er som varit i Hökensås eller/och Malingsbo för P&T fiske.
    Har varit i Hökensås ett par gånger men haft dåligt resultat de två sista åren (jämfört med hur det var tidigare). Kan självklart bero på väder/vind.

    Dock har jag aldrig varit i Malingsbo. Och googlar jag så får jag upp äldre trådar inom samtliga forum på hur det var i Malingsbo. Har det varit bra fiske där senaste 2-3 åren?


    Så frågan är: Hökensås eller Malingsbo


  • #2
    Intressant tråd!

    Gissar/antar att du är flugfiskare?

    Jag har fiskat båda områdena ganska mycket och under ganska lång tid så lite info har jag.

    Malingsbo-Kloten ligger mig närmast geografiskt så har besökt de flitigare än hökensås.
    På 80-90 talet var Malingsbo-Kloten Mekka för flugfiskare i Mälardalen..
    Jag själv har inlett mig flugfiske bana bland Malingsbos sjöar, finns några trevliga sjöar men tyvärr togs den finaste sjön bort och vart numera hyressjö (hemtjärn)
    Hedströmmen rinner genom området och erbjuder fiske i strömmade vatten efter öring!
    Fin o mysig å att gå och peta i med flugspö.

    På senaste 5-10 åren har Malingsbo blivit sämre, känns som att mindre satsas på fisket och fiskisättningarna är färre och mindre än tidigare.
    Tyvärr för jag tycker området i sig är fint och trevligt.

    Jag hade hellre lagt mina pengar på hökensås just nu, finns många fina sjöar o tjärnar att prova, de större sjöarna med vadare det fisket är trevligt!
    Har haft förmånen att komma åt ett par av de minsta hyrsjöarna flera tillfällen och fisket i dem är fantastiskt pga mycket fisk, både båge o öring blir kvar i vattnet när företagen som hyr sjön mest dricker å äter gott på stranden.

    Baltak vid hökensås är känt o lättillgängligt fiske, har blivit ganska dyrt numera. Men bra chans på bra fiske då de sätts mycket fisk.

    Undrar du något mer om områdena så fråga på?!

    Kommentera


    • #3
      Tack Kimmen för ditt svar.

      Är lite inne på samma spår att Hökensås är ett "säkrare" kort. Och det var otroligt skönt och höra från någon som kan/vet fisket i Malingsbo.

      Jag bor i Sthlm och är redo att åka ca 3 timmar med bil (hyra stuga etc) för att fiska lite.
      Har ni alternativ till Hökensås så får ni gärna skriva här

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      • Newborn
        Svar till Värde?
        av Newborn
        Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
        2024-01-13, 20:31
      • Knox88
        Värde på spön ?
        av Knox88
        Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
        2023-08-13, 11:49
      • Backslag
        Svar till Cisco Kid, mindre
        av Backslag
        Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
        2023-09-03, 20:16

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
      15 svar
      4 563 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      63 svar
      13 302 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg RUSTY HOOK  
      Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
      16 svar
      1 453 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg mrfisker  
      Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
      19 svar
      5 314 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
      20 svar
      25 553 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X