Ekolod= Drönare med värmekamera - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekolod= Drönare med värmekamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Absolut sportsligast är så klart att fånga fisken helt utan redskap, med händer eller tänder!
    Skämt åsido, diskussionen om var gränsen skall gå innan det är fusk är intressant. Diskussionen om ekolod specifikt dyker upp med jämna mellanrum. Oftast har den som ifrågasätter sportsligheten i det ingen eller väldigt lite erfarenhet av fiske med ekolod. Det är ju helt enkelt så att även om man ser fisken så är det inte säkert att den hugger. Det är inget mirakelsätt att fånga fisk. Lyckligtvis!

    Kommentera


    • #12
      Man måste inte använda tekniken, tänkte bara tillägga det

      Kommentera


      • #13
        Tycker inte ekolodet direkt gör att man får mer fisk. Bara mer frustration många ggr. Vet inte hur många ggr man sett ett fint eko när man vertikalat. Fått till position på båten, släpp o allt helt perfekt. Slutar med att man gått igenom varenda bete.. Sett fisken på skärmen möta och följa betet flera ggr. Men vääägrar o hugga trots att man kört alla tios o trix i boken..

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
          Tycker inte ekolodet direkt gör att man får mer fisk. Bara mer frustration många ggr. Vet inte hur många ggr man sett ett fint eko när man vertikalat. Fått till position på båten, släpp o allt helt perfekt. Slutar med att man gått igenom varenda bete.. Sett fisken på skärmen möta och följa betet flera ggr. Men vääägrar o hugga trots att man kört alla tios o trix i boken..
          Plus på den. Bara för att man ser fisken betyder inte att den biter i.

          Har själv ett enkelt gammalt sv/v-ekolod som jag bygt om till portabelt. Har det med ibland för att ha koll på djupet, tycker det i sig är ett bra verktyg. Men det blir allt mer sällan använt, jag har märkt att jag glor mer på skärmen än fiskar. Det är inte tanken, så lodet stannar oftast hemma.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 587 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 604 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 336 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 577 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X