Vilken actionkamera? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken actionkamera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vilken actionkamera?

    Tänkte rådfråga sakkunskapen här på FS då jag vet att många av Er filmar fisket ombord med actionkameror och jag har ingen koll på dessa, digitala systemare ja full koll men inte filma.

    Bakgrunden är att jag för jobbets räkning ska spela in ett flertal instruktionsvideor/filmer för att användas i utbildningssyfte och det gäller båt utbildningar, så jag måste filma en mängd olika moment som har med båtkörning och hantering av båt att göra och behöver kunna sköta det själv!

    Jag behöver sannolikt 2-3 kameror en fast monterad förut för att dokumentera förut, en fast monterad som filmar det jag gör vid förarplatsen med reglage och annat och ev en som kan flyttas runt, bäras som kroppskamera efter behov.

    Har hört om Go Pro kameror som många lovordar men det finns ju ett gäng modeller så vilken är lagom för mina behov?

    Hittar också flertal andra fabrikat som kostar hälften så gissar att det är optiken som skiljer eller vad?

    Det är jobbet som ska stå för detta så vad är klokast att köpa eller hyra?

    Vilka fästen är bra för detta då det ju kommer att bli en del skakande och vibrationer då jag även ska filma körning i 25+ knop?

    Alla tips och erfarenheter mottages tacksamt.

  • #2
    Jag köpte kjell o kompanis billigare 4k för 500kr,, ordinariepris 799,, bilden var bra men hade ej bra vibrationsdämpning.
    så tror det är det som skiljer, mina gopro hero 3 är bättre.
    fjärrkontroll är bra, helst egen så man ej styr från sin telefon.

    mina coins...

    edit
    hittade denna hållaren som är intressant.

    https://www.actionking.se/fasten/kam...hoC1OQQAvD_BwE
    Senast ändrad av abe; 2020-04-05, 07:01.

    Kommentera


    • #3
      Lyfter denna och hoppas på fler tips från er som filmar ombord med vad Ni använder och hur Ni riggar.

      Förstår att vibrationsdämpning/skareducering gör stor skillnad så det behövs och fjärrkontroll låter smidigt så vad mera?

      Kommentera


      • #4
        Gopro 7 eller 8 eller DJI Osmo action skulle jag titta på. Bildstabiliseringen är riktigt bra och det finns mängder av olika fästen. Om företaget har budget för det hade jag köpt in nån av dessa och diverse klämmor och rundstångsfästen. Om det inte skakar så våldsamt skulle jag köra med klämfsäte och svanhalsrigg.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        • Newborn
          Svar till Värde?
          av Newborn
          Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
          2024-01-13, 20:31
        • Knox88
          Värde på spön ?
          av Knox88
          Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
          2023-08-13, 11:49
        • Backslag
          Svar till Cisco Kid, mindre
          av Backslag
          Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
          2023-09-03, 20:16

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
        15 svar
        4 586 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        63 svar
        13 604 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RUSTY HOOK  
        Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
        16 svar
        1 467 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg mrfisker  
        Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
        19 svar
        5 336 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
        20 svar
        25 577 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Arbetar...
        X