Fiske Piteå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Piteå

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske Piteå

    Hej på er!

    Jag är nyinflyttad till Piteå från Stockholm och har väldigt dålig koll på vatten och sjöar här !

    Abborre och gädda är ändamålet.

    Skulle vara fantastiskt att få lite tips på sjöar runtom Piteå som jag borde testa

    Tack på förhand!

  • #2
    Ursprungligen postat av Skyttel Visa inlägg
    Hej på er!

    Jag är nyinflyttad till Piteå från Stockholm och har väldigt dålig koll på vatten och sjöar här !

    Abborre och gädda är ändamålet.

    Skulle vara fantastiskt att få lite tips på sjöar runtom Piteå som jag borde testa

    Tack på förhand!
    Hur känns det att ha lämnat stora stan och styrt kosan norr ut?
    Jag har väl ingen direkt koll heller på sjöarna runt Piteå men Piteå älv kan du fiska i om inte annat.
    Du skulle även kunna åka ut till kusten och leta reda på någon berghäll och stå och kasta efter havsöring t. ex.
    Sedan kan du åka hit och höra dig för efter tips. Butiken ligger i Piteå. Mata in adressen i GPS:en och kör dit.
    https://fritidvildmark.se/
    Senast ändrad av lsjonsson; 2020-05-18, 16:14.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

      Hur känns det att ha lämnat stora stan och styrt kosan norr ut?
      Jag har väl ingen direkt koll heller på sjöarna runt Piteå men Piteå älv kan du fiska i om inte annat.
      Än så länge känns det toppen, bara så absurt att det är mitten av maj och typ 5 plusgrader och att det fortfarande är is på vissa ställen haha?!

      Tack för tips.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Skyttel Visa inlägg

        Än så länge känns det toppen, bara så absurt att det är mitten av maj och typ 5 plusgrader och att det fortfarande är is på vissa ställen haha?!

        Tack för tips.
        Kul! Hur går det med våra ljusa nätter? Får du någon sömn el. har du mörkläggningsgardiner?
        Du är inte ensam om att ha emigrerat till Norrbotten. Jag kommer ursprungligen från Huskvarna och Aneby. 130 mil söder ut. Vi har firat 30-årig bröllopsdag i april. Gift med en jänta som kommer ifrån Kalix.

        Ja, det har varit en extrem kall vår. Vi får hoppas på att det blir en vändning snart så att vi får det bra med bär här uppe.

        Varsågod!

        Skitfiske!
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #5
          Jag fiskar en del Abborre från båt i innerskärgården. Jag kan ta med dig på någon tur senare i sommar. Annars så finns det en hel del sjöar med abborre och gädda men som alltid är man begränsad utan båt.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
            Jag fiskar en del Abborre från båt i innerskärgården. Jag kan ta med dig på någon tur senare i sommar. Annars så finns det en hel del sjöar med abborre och gädda men som alltid är man begränsad utan båt.
            Kul att du kunde hjälpa våran nya medlem. Det är alltid ett problem med att ha tillgång till båt på många ställen.
            Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


            /Stefan

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Peter M Visa inlägg
              Jag fiskar en del Abborre från båt i innerskärgården. Jag kan ta med dig på någon tur senare i sommar. Annars så finns det en hel del sjöar med abborre och gädda men som alltid är man begränsad utan båt.
              oj, vad trevligt! Tillgång till någon båt har jag tyvärr inte *än*, och jag har förstått att det är en jäkla fördel framförallt när det kommer till små sjöar och träsk, vilket det finns väldigt gott om här har jag märkt!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              • Newborn
                Svar till Värde?
                av Newborn
                Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
                2024-01-13, 20:31
              • Knox88
                Värde på spön ?
                av Knox88
                Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
                2023-08-13, 11:49
              • Backslag
                Svar till Cisco Kid, mindre
                av Backslag
                Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
                2023-09-03, 20:16

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
              15 svar
              4 576 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              63 svar
              13 589 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg RUSTY HOOK  
              Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
              16 svar
              1 467 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
              19 svar
              5 329 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
              20 svar
              25 573 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E
               
              Arbetar...
              X