GÖS-en guide till Sveriges hetaste fiskevatten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

GÖS-en guide till Sveriges hetaste fiskevatten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • GÖS-en guide till Sveriges hetaste fiskevatten

    Än kommer dom ihåg mitt namn och det nämns med respekt i Fiskejournalen genom mitt revolutionerande fiske på 70- & 80-talet efter gös i sjön Ralången.
    17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg. Jag ligger sexa i topp 10 ännu med denna gös tror jag
    Jag vara bar tvungen att få skryta lite!
    OBS! Det enda som inte stämmer är mina favoritwobbelrs som jag fiskade med när jag körde trolling och inte metade. Rapala org. 18 cm i färgerna B, S och GFR. Deta var mina favoriter och inget annat.
    En enda gös av dom som jag har fått på trolling är på en Bergstedtspinnare i silver. På den spinnaren fick jag min första gös över 7 kg och den vägde 8 kg prick.
    Click image for larger version  Name:	20200519_132230.jpg Views:	0 Size:	2,65 MB ID:	2548805

    Click image for larger version  Name:	Happy smiley.jpg Views:	0 Size:	10,4 KB ID:	2548804
    Senast ändrad av lsjonsson; 2020-05-19, 13:14.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

  • #2
    Jag vann en bronsmedalj i kast med liten boll en gång, sen gick det utför.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
      Än kommer dom ihåg mitt namn och det nämns med respekt i Fiskejournalen genom mitt revolutionerande fiske på 70- & 80-talet efter gös i sjön Ralången.
      17 gösar över 7 kg varav den största på 11,26 kg. Jag ligger sexa i topp 10 ännu med denna gös tror jag
      Jag vara bar tvungen att få skryta lite!
      OBS! Det enda som inte stämmer är mina favoritwobbelrs som jag fiskade med när jag körde trolling och inte metade. Rapala org. 18 cm i färgerna B, S och GFR. Deta var mina favoriter och inget annat.
      En enda gös av dom som jag har fått på trolling är på en Bergstedtspinnare i silver. På den spinnaren fick jag min första gös över 7 kg och den vägde 8 kg prick.
      Click image for larger version Name:	20200519_132230.jpg Views:	0 Size:	2,65 MB ID:	2548805

      Click image for larger version Name:	Happy smiley.jpg Views:	0 Size:	10,4 KB ID:	2548804
      Med den meritlistan tycker jag man får skryta lite :-)

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

        Med den meritlistan tycker jag man får skryta lite :-)
        Tack! Det tycker jag också!
        Detta är ju ändå 39 år sedan till sommaren som jag fångade den gösen och blir ihågkommen ännu.
        Jag fick en på 8,4 kg samma natt så det blev nästan 20 kg gös på 2 fiskar.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
          Jag vann en bronsmedalj i kast med liten boll en gång, sen gick det utför.
          Det fick jag tre år i rad i kast med liten boll på mellanstadiet men det silver alla 3 gångerna och ett silver i simning.
          Jag har bara höjt ribban till nya mål där efter.

          Här låter det nästan som lite avundsjuka. wink
          Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


          /Stefan

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 563 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 334 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 454 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 318 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 557 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X