Varför är flugfiskare så bortskämda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varför är flugfiskare så bortskämda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
    Dom har ju lite fina grejer som inte befinner sig på andra sidan jorden.

    Kommentera


    • #22
      [QUOTE=Okoun;n2552716]

      "Reliantspöna ser ju rätt fina ut. Men det verkar som att det mest finns efterfrågan på antingen relativt billiga spön som är flerdelade eller för kustfiske."

      Öhh, ja. Varför betala 5000kr för ett spö när ett för 1000kr gör jobbet lika bra!

      Personligen föredrar jag att ha mina pengar kvar på mitt konto inte någon annans. De allra flesta i världen har ju inte en obegränsad budget till sin hobby och det anpassar sig så klart tillverkarna efter. Dom vill ju sälja så många som möjligt.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
        Smaken e som baken - delad! Då bör även spön vara det om du frågar mig... :-)

        Fast det är klart om jag hade hus med sjötomt med båten på kastlängds avstånd så skulle jag kunna tänka mig odelat.

        Ps. Har du vänt på dina Folbes Jr?
        Haha. Nej det har inte blivit någon vändning än. Har inte trollat på ett tag så det har inte behövs. Får väl kika på det nästa gång.

        Angående båtar! Hade inte du en alumacraft? De har ju spöförvaring smidigt i båten. Så där blir odelat inga problem. Och det är det knappast för någon som trailar.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Vet många flugfiskare som föredrar bara 2 delade spön. Det med 4 delade är en trend som just nu sveper över flugfisket. Sen håller ett flugspö oftast en klart bättre kvalitet än vanliga haspel och spinnspön. Kräver helt enkelt mycket mer av ett flugspö än ett spinn. Därför kan man i vissa märken inte bara beställa en ny topp. Den måste slipas in eller hur de gör med nästa del för att få perfekt passning. Men klart. Ett hyfsat spinnspö kostar 2-3000 kr och där ligger många budget spön i flugfisket.
          Nej! Låt spinn och haspelspö vara odelade och max en delning på flugspöna.
          själv letar jag efter ett odelat flugspö till gädda. Ca 8fot #7-9 någon som känner till något?
          Trend och trend, har ju varit standard i 10-15 år med 4 delade flugspön. En stor skillnad är att flugfiskare oftast packar ihop spöet mellan turerna. Samt att flugspön generellt är betydligt dyrare.

          Odelat gäddflugspö så finns clutch react, dock oklart hur status är på tillverkningen på clutch spön just nu, de hade en svacka pågund av familjeincident om jag minns rätt för nått år sedan.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          • Newborn
            Svar till Värde?
            av Newborn
            Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
            2024-01-13, 20:31
          • Knox88
            Värde på spön ?
            av Knox88
            Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
            2023-08-13, 11:49
          • Backslag
            Svar till Cisco Kid, mindre
            av Backslag
            Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
            2023-09-03, 20:16

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
          15 svar
          4 576 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          63 svar
          13 590 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg RUSTY HOOK  
          Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
          16 svar
          1 467 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
          19 svar
          5 329 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
          20 svar
          25 573 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Henke E
          av Henke E
           
          Arbetar...
          X